Geen beeld, wel bootlogo

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Hoi,

Ik heb een Dell Inspiron 9400 (Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II). Nu zat ik laatst te internetten en werd opeens het scherm zwart. Geluid ging door. Ik dacht, even rebooten. Ik krijg wel het bioslogo van Dell te zien, maar daarna blijft het scherm zwart. Ik ga zo een live cd proberen, maar het lijkt me dat het niet aan de videokaart (zit op mobo) kan liggen want dan zou ik toch ook het bootlogo niet moeten zien?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Het kan liggen aan het OS????

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:44
Het kan ook liggen aan het moederbord. Het kan ook liggen aan de harde schijf. Het kan ook liggen aan het scherm. Het kan ook liggen aan de grafische kaart... Het kan van alles zijn.

Ideetjes:
- extern scherm aansluiten
- bios settings resetten
- booten van cd/usb/floppy...
- schakelaar van beeldscherm defect?
- wel harde schijf activiteit ondanks zwart scherm?
- zwart scherm zoals uit of zie je wel wat backlight?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Probeer eens in de veilige modus te komen met F8, direct na je bootlogo. Check verder of je beeld hebt met een zaklamp oid, kan zijn dat juist je backlight uit staat. Probeer ook te spelen met je Fn knoppen voor extern scherm. Last but nog least: Sluit een extern scherm aan.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Da's weer een tijdje terug. Ondertussen een paar dingen geprobeerd:

- Ubuntu CD, werkt niet.
- BIOS, kom ik ook niet in. Het is geloof ik niet eens de bios die ik zie, enkel DELL met een laadbalkje, volgens mij moet daarna nog BIOS komen. Extern scherm biedt geen soelaas.\
- Backlight werkt wel

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:20
ik zou gokken op de hdd, ram of mobo. Heb je kans om 1 van die te testen / vervangen? mobo zal vast lastig worden maar ram of hdd is wellicht wel mogelijk.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

--Christiaan-- schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:56:
Da's weer een tijdje terug. Ondertussen een paar dingen geprobeerd:

- Ubuntu CD, werkt niet.
Omschrijf "werkt niet" aub.
Boot hij niet? Boot hij wel, maar stopt hij tijdens het booten? Boot hij, maar crasht hij na het booten?
- BIOS, kom ik ook niet in. Het is geloof ik niet eens de bios die ik zie, enkel DELL met een laadbalkje, volgens mij moet daarna nog BIOS komen.
Heb je de juiste knop ingedrukt om in je BIOS te komen? Heb je die wel tijdig ingedrukt (spam de knop desnoods).

[edit] Volgens de Dell handleiding moet je F2 indrukken(niet F8 zoals eerder werd vermeld) zodra het Dell logo tevoorschijn komt. Zo geraak je in de BIOS.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 18:18 ]

• erk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-11-2025

erk

8) :( Waarschijnelijk is je videokaart te heet, ik heb het ook wanneer ik een 15 minuten heb gegamed op mijn inspirion 9400. Gewoon uit doen en 10 minuten wachten en het werkt weer.

Met vriendelijke groeten

Edwin

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
erk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:29:
8) :( Waarschijnelijk is je videokaart te heet, ik heb het ook wanneer ik een 15 minuten heb gegamed op mijn inspirion 9400. Gewoon uit doen en 10 minuten wachten en het werkt weer.

Met vriendelijke groeten

Edwin
En daar zou ik mee oppassen. Ik had op mijn Asus A6T artifacts. Ook even gewacht en daarna verder gegamed, weer artifacts en toen heb ik mn hele chip gefrituurd.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
erk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:29:

Met vriendelijke groeten

Edwin
Te heet? Vanaf een koude start lijkt mij dit nogal onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn.

Persoonlijk denk ik ook niet dat het kan liggen aan de HDD, aangezien hier de BIOS wel een foutmelding over zou genereren. Zit er op deze specifieke Dell (nog) geen Self-diagnostics, zoals op de latere Dell's wel zit?
Pagina: 1