Push Mail voor o.a. GMail!
Push mail voor de iPhone (en enkele andere toestellen) is vandaag gelanceerd door NuevaSync! Voorheen kon men alleen je kalender en contacten laten pushen.
Goedwerkende push mail die naadloos werkt met GMail is iets waar ik persoonlijk lang op heb moeten wachten. Het grote voordeel van push mail is natuurlijk dat je direct een melding krijgt als er een nieuw mailtje de mailserver in stroomt.
Ondersteunende emailservices en services
Het zou moeten werken met elke emailserver die IMAP/SMTP ondersteund. Onderstaande servers zijn getest en werken sowieso:
* GMail
* Dovecot
* hMailServer
* RackSpace Email
Meer info vind je <hier>.
Premium Service
Push mail is -zoals werd verwacht- niet gratis. Voor een schamel bedrag van $25 / kleine €18 kan je een jaar lang gebruik maken van push mail. Bij premium service krijg je behalve push mail ook nog een aantal andere extra's die je <hier> kunt vinden.
Betalen kan overigens zowel met Creditcard als met PayPal.
Instellingen op de iPhone
- Voor de mensen die nog geen Nuevasync account hebben en dus ook nog geen Exchange account op hun iPhone hebben voor NuevaSync: beter als <dit blog> het doet kan ik het niet uitleggen.
- Voor de mensen die het bovenstaande al wel hebben:
1. Premium Service aanschaffen: inloggen, en dan op 'upgrade to premium service' klikken.
2. Instellen van push mail op NuevaSync: zie configratie-instellingen <hier>
3. iPhone instellen:
Kwestie van 'mail' aanvinken bij je instellingen

En voorzover het nog niet aan staat, push activeren

Bekende problemen / tips:
Welke ervaringen heb jij met Nuevasync? Hoe werkt het bij jou?
Mijn eerste 'Ervaringen & Discussie topic (ik houd zoals je wel kan zien het prinicipe KISS aan)
Als je tips/aanwijzingen hebt hoor ik dat heel graag! Bedankt @ Hoedje voor de toestemming.
Push mail voor de iPhone (en enkele andere toestellen) is vandaag gelanceerd door NuevaSync! Voorheen kon men alleen je kalender en contacten laten pushen.
Goedwerkende push mail die naadloos werkt met GMail is iets waar ik persoonlijk lang op heb moeten wachten. Het grote voordeel van push mail is natuurlijk dat je direct een melding krijgt als er een nieuw mailtje de mailserver in stroomt.
Ondersteunende emailservices en services
Het zou moeten werken met elke emailserver die IMAP/SMTP ondersteund. Onderstaande servers zijn getest en werken sowieso:
* GMail
* Dovecot
* hMailServer
* RackSpace Email
Meer info vind je <hier>.
Premium Service
Push mail is -zoals werd verwacht- niet gratis. Voor een schamel bedrag van $25 / kleine €18 kan je een jaar lang gebruik maken van push mail. Bij premium service krijg je behalve push mail ook nog een aantal andere extra's die je <hier> kunt vinden.
Betalen kan overigens zowel met Creditcard als met PayPal.
Instellingen op de iPhone
- Voor de mensen die nog geen Nuevasync account hebben en dus ook nog geen Exchange account op hun iPhone hebben voor NuevaSync: beter als <dit blog> het doet kan ik het niet uitleggen.
- Voor de mensen die het bovenstaande al wel hebben:
1. Premium Service aanschaffen: inloggen, en dan op 'upgrade to premium service' klikken.
2. Instellen van push mail op NuevaSync: zie configratie-instellingen <hier>
3. iPhone instellen:
Kwestie van 'mail' aanvinken bij je instellingen

En voorzover het nog niet aan staat, push activeren

Bekende problemen / tips:
- Search werkt alleen nog in mailtjes die al gesynchroniseerd zijn (dus de eerste 25). Dit wordt nog verholpen.
- Bij het maken van een exchange account wordt aangeraden om deze na het verwijderen te rebooten, en dan de nieuwe account pas aan te maken.
- We weten ook dat push niet echt goed werkt over WiFi. Dat is wel eens eerder aangehaald hier op GoT, en dat is bij mijn weten nog steeds zo (3G met software 3.0).
Welke ervaringen heb jij met Nuevasync? Hoe werkt het bij jou?
Mijn eerste 'Ervaringen & Discussie topic (ik houd zoals je wel kan zien het prinicipe KISS aan)
Als je tips/aanwijzingen hebt hoor ik dat heel graag! Bedankt @ Hoedje voor de toestemming.