Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een vreemd probleempje hier thuis :P

Ikzelf bezit een Microsoft Wireles Desktop 2000 (muis + keyboard) & mijn vriendin een Microsoft Wireless Desktop 700 v2 (muis + keyboard)

Onze desktop's staan ongeveer anderhalve meter van elkaar (ontvangen 1 & ontvanger 2 ook)

Een verstoring van het muis signaal is er niet maar wel van het keyboard maar niet permanent, het probleem doet zich alleen voor wanneer zij intensief gebruikt maakt van haar keyboard bijvoorbeeld het permanent indrukken van de pijltjestoetsen bij het gamen, op dat moment is het bijna onmogelijk voor mij om bijvoorbeeld een tekst te typen of wat dan ook ... ik moet dan op elke key 3-4 keer drukken voor hij reageert ...

Wat ik al geprobeerd heb? Niets om eerlijk te zijn want ik zou niet weten waar ik op moet zoeken ...
Google geeft me alleen resultaten over problemen met het ontvangst van 1 keyboard.
Ook een driver probleem lijkt me uitgesloten, de Desktop 700 heeft zelfs geen drivers.

De vraag is dan ook, iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?

De opties verder uit elkaar gaan zitten O+ & terug wired gaan zijn uitgesloten, andere hardware aanschaffen zie ik ook niet direct zitten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Zitten op dezelfde frequentie, even googlen of je dit kan veranderen, anders een kooi van Faraday er tussen zetten o.i.d :P Of gewoon een met allumiumfolie bedekt tussenschot. Wel wat minder romantisch, maar samen computeren is niet echt mijn idee van romantiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Been there, done that (in ons geval Logitech draadloze desktops) and gone wired :z

Kijk of je verschillende kanalen in kunt stellen. Zo niet: pech.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Anders even proberen om het toetsenbord opnieuw aan de ontvanger te koppelen, best kans dat hij dan vanzelf een nieuw kanaal zoekt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
draadjes zijn lelijk he.

1. zet alle pcs uit.
2. pc #1 aan. op pc #1 sync de muis en keyboard via de procedure beschreven in de manual. meestal gaat dat door de knop op de receiver te drukken, en dan op het tobo. hetzelfde geldt voor de muis.

3. voor pc #2 is het wat trickier .. je kunt namelijk niet een channel kiezen; de receiver doet dat voor je. dus .. zet alle pc's weer uit, pc #2 aan. doe de sync truuk .. en kijk dan of je probleem voorbij is.

er zijn helaas meerdere mogelijkheden nu: ofwel je kunt met 1 muis 2 computers bedienen .. of met 1 toetsenbord 2 computers .. of het werkt zoals het moet. als het niet werkt zoals het zou moeten, doe dan stap 3 gewoon nog een keer (en nog een keer, en nog een keer ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DrClaw schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:00:
3. voor pc #2 is het wat trickier .. je kunt namelijk niet een channel kiezen; de receiver doet dat voor je. dus .. zet alle pc's weer uit, pc #2 aan. doe de sync truuk .. en kijk dan of je probleem voorbij is.
Waarom alle PC's uit? Ik zou juist verwachten dat de receiver bij het kiezen van een channel rekening houdt met reeds gebruikte kanalen in de omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
tja, wat je wilt .. maar stel je verwachtingen niet te hoog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat is iig wat ik heb gedaan met 6 logitech desktopsets in 1 ruimte van zo'n 9m². Volgens mij stond er ook een stukje over in de handleiding.

Alles aangezet en toen 1 voor 1 de apparaten aangemeld op de desbetreffende ontvanger. Werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou de 2e proberen te verbinden op het moment dat de ander zoveel mogelijk storing genereerd (continue een toets indrukken dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even updaten;

Het toetsenbord opnieuw aan de ontvanger koppelen is dus geen optie, geprobeerd zowel tijdens het gamen als ervoor ... helpt niets :)

Een alternatief dat (bijna) 100% lijkt te werken is dus inderdaad een variant van de kooi van Faraday, ik heb een groot stuk karton beplakt met aluminiumfolie en tussen ons gezet; de storing is nu weg!

Gezellig is natuurlijk iets anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
toch maar terug naar een draadje, voor 1 tobo/muis combinatie ? voor de sfeer?
Pagina: 1