• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mensen, ik heb nu enige tijd een Core i7 peeceetje met 6gb ram en een Sapphire HD 4890 normaal videokaart. Het valt me op dat de laadtijd bij COD 5 2x langer is dan bij de pcs van twee vrienden van me die een Q6600 en een Q8200 processor hebben en een GTX 260 normaal en een Geforce 9800 gtx... Ze hebben 4 gb intern. Ik draai Vista 64 bit en zij draaien 32 bit. Kan het zijn dat 64 bit vista wat vertraging geeft omdat cod 32 bit is? Of komt het door de core i7? Of wellicht laadt COD sneller met Nvidia kaarten? Alle andere dingen daar laadt mijn pc wel als een zonnetje trouwens.

Groeten,

Sj44k13

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Driverupdate? Bios instelligen?

Wat voor hdd heb je in je systeem? Laadtijd heeft voornamenlijk met je hdd temaken.

[ Voor 64% gewijzigd door xp7amrkr op 04-07-2009 12:14 ]

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 08:53
Draaien zij CoD5 wel op dezelfde instellingen? Want hoe lager de instellingen in CoD5 hoe beter de prestaties

Verwijderd

Zou evt kunnen omdat je triple channel op 1 of andere manier uit hebt staan, of iets met je HDD mis is. Verdie is je hardware veel beter dan die van hun, daar kan het niet aan liggen.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 11:16
Het is dus echt maps inladen? Welke HDD gebruik jij en welke je vrienden?

• Cobiwan
  • Niet online
Ik Samsung Spinpoint F1 1000 gb, zij iets van western digital 500gb en een van 1000. En ze staan daar wel iets lager, maar ik heb ingame AA en anistrophic uit en geforceerd staan op 4x AA/ 16x anistrophic. Maar uitpakken e.d. doet mijne wel sneller dan die andere pcs. Denk dat t toch misschien met 64 bit v. 32 bit te maken kan hebben. Bij laden is t trouwens zo dat bij mij het balkje pas gaat lopen als bij hun het balkje bijna klaar is

• ApexAlpha
  • Laatst online: 15-05 08:53
Volgens mij ondersteunt de Cod5 engine geen 4 kernen, of wel?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ApexAlpha schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:41:
Volgens mij ondersteunt de Cod5 engine geen 4 kernen, of wel?
Zijn 2 vrienden hebben ook beide een Quad, dus dat zou dan niet uit mogen maken :)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 11:46
Ik zou zeggen... dan heb je meer tijd om te focussen op het spel...

Als het euvel zich alleen voordoet bij COD5, dan zou ik me er niet druk ommaken...

Verwijderd

Sj44k13 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:31:
Ik Samsung Spinpoint F1 1000 gb, zij iets van western digital 500gb en een van 1000.
Als die vrienden een WD Caviar Black hebben zullen ze waarschijnlijk wel iets sneller zijn dan jouw Spinpoint F1. Maar denk niet echt merkbaar, zou me er iig niet zorgen om gaan maken. ;)

• Cyw00d
  • Laatst online: 17:43
Dit heeft idd meestal met de HDD te maken. Als jouw Windows/Games draaien op een 16mb cache HD en je vrienden op een 32MB cache HD dan zul je het verschil al snel merken. Ook de snelheden van de HD hebben ermee te maken.

[ Tesla MIG MYP ]

Verwijderd

Nee hoor Cyw00d, alle 1TB drives van Samsung hebben gewoon 32 MB cache, kijk maar in de pricewatch.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

als jij thuis zit en je vrienden zitten thuis dan kan het ook te maken hebben met je internet verbinding als je online speelt teminste is je verbinding sloom zijn de laad tijden lang..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Ik weet waar door het komt. :D
Door CoD5 of ATi :p , het komt namelijk veel vaker voor en je ziet het alleen met een ATi kaart bij CoD5.
Maar een oplossing is er helaas niet naar mijn weten.

Verwijderd

Mischien dat door de grotere hoeveelheid geheugen er meer textures en zo ingeladen wordt.

• Cobiwan
  • Niet online
Thx voor alle tips! Nu heb ik wel enig idee waar het probleem ligt :)

• Krentenbol
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Probeer anders een te defragmenteren, wil ook nog wel eens flink uitmaken.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Cobiwan
  • Niet online
Ja defragmenteren heb ik gedaan, volgens mij had dat wel effect. Heb echter net heel COD5 gereinstalleerd omdat ik waarsch iets vaags van een server heb gedownload waardoor ie de 1e minuut lekker gaat schokken in een server... Daarna doet ie t weer. Vriend waarmee ik altijd speel heeft precies het zelfde -_-. Maar dit staat los van het tragere laden. Dat is nu wel beter al.
Pagina: 1