HD redden.

Pagina: 1
Acties:

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 17:48
Heey,

ik had een vraagje.
Mijn pc vertoonde laatste tijd wat curen, en nu gister werd het erger, ik start de pc op en hij zegt: mist cruciale bestanden...
Nou is het probleem dat ik neit alles wkijt wil raken op mijn HD, wat kan ik nu nog doen om alles er af te krijgen?
Als ik opstart kan ik kiezen:

veilige modus
veilige modus prompt
veilige modus met internet
normaal
en laatst werkende sessie.

Ik kieste de laatste 2 en bij bijde kreeg ik een blauw scherm met daarop geen codes...
Alleen stukje tekst: Mist cruciale bestanden voor herstel.

Nou ik herstel schijf der in gedaan... herstel gedrukt; zegt hij: Mist herstel bestanden op schijf.
Terwijl er toch degelijk een recovery op is, want ik heb mijn pc vaker hersteld!

Hoe kan ik nu nog alles van mijn harde schijf afkrijgen?
Of is de enigste optie een nieuwe HD kopen en die erin zetten, en dan alles laten overzette in de winkel ofzo?

Bedankt!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga niet met herstelcd's en dergelijke kloten als er nog belangrijke data opstaat.
Zorg eerst dat je alle belangrijke data eraf hebt voor zover je daar nog geen backup van hebt. Hang het schijfje even aan een andere pc zodat je bij de data kunt.

Wat je daarna doet met betrekking tot een recovery is de volgende stap, maar dan hoef je niet bang meer te zijn voor je data.

• alaintje
Ooja, is er ook geen manier om met een externe harde schijf te werken? Ik kan die der bovenin(mijn computer) gewoon inpluggen..

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Tuurlijk!
Gewoon de HD in een externe behuizing bouwen en aansluiten op een andere PC.
Je hebt ook adaptersetjes zodat je hem niet hoeft in te bouwen.

[ Voor 52% gewijzigd door adoy op 04-07-2009 10:56 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• alaintje
Ja maar, ik krijg dat blauwe beeldscherm ik kom niet verder dan : error xD
Ik krijf allee ndie 4 opties en daarna loopt die toch in de soep wat ik ook doe.
Het lijkt me het beste om alles op een andere harde schijf te zetten bij mijn vriend, zo'n externe hard disk van 600 gb ofzo zo'n kleintje die je zo inplugt(niet via usb, dat duurt te lang om 400 gb over te zetten :+ )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

alaintje schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:52:
Ooja, is er ook geen manier om met een externe harde schijf te werken? Ik kan die der bovenin(mijn computer) gewoon inpluggen..
Van wat ik begrijp werkt jouw eigen pc niet fatsoenlijk meer. Daarom is het veel makkelijker die schijf eruit te plukken en in een ander systeem te zetten (al dan niet extern).

• alaintje
Oké =D
Nou dan zijn we klaar.

Bedankt mensen.

Nog een ding:
Ik installeer nu xp, inplats van vista, welke folders moet ik dan wel ne niet meenemen?
want als ik straks al mijn vista folders op xp zet, heb ik er toch niks aan... en kost dat me wat geheugen.
en ik heb zoveel onnuttige folders :o ik heb 400 gb gebruikt en het enigste wat ik vind is 10-15 films en 5 spelen ofzo...

[ Voor 77% gewijzigd door alaintje op 04-07-2009 11:02 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Is het niet een idee die disk gewoon leeg te gooien? Dan weet je zeker dat je geen loze zooi meer op het ding hebt staan.

• alaintje
Ja maar ik heb juist sommige dingen nodigxd

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:49

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Alles back-uppen??

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

alaintje schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:23:
Ja maar ik heb juist sommige dingen nodigxd
Maar backuppen moet je sowieso. Ik neem aan als het gaat om belangrijke zooi dat je er in elk geval een backup van maakt of van wil maken. Die schijf kan natuurlijk ook fysiek stuk gaan, dan zou je ook alles kwijt zijn zonder backup.

Verwijderd

Ok waar sta je nu eigenlijk? Want het wordt onduidelijk.

Hoe dan ook, het beste wat je kan doen:
- de hd als data-schijf aan een andere pc hangen (al dan niet extern) zodat je er niet van hoeft te booten (die doe je van de hd van de andere pc) en zodat je alles kan backupen
- alles dus backupen
- de hd terug in je eigen pc hangen en volledig leegmaken, partities opnieuw indelen naar wens
- volledige sector scan doen en smartgegevens controleren om te zien of de hd hardwarematig nog in orde is
Pagina: 1