Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoradio doet helemaal niets

Pagina: 1
Acties:

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
Gisteren heb ik mijn nieuwe autoradio ontvangen (Alpina CDE-9882RI) om een oude sony radio te vervangen omdat hier geen CD speler in zat. Gelijk geprobeerd het aan te sluiten, maar het wil maar niet lukken!

Toen ik de oude radio er uit haalde zaten er 2 stekkertjes in en een antenne aansluiting. Deze er uit gehaald en aangesloten op een set kabels die bij de radio komen, welke uiteindelijk in de nieuwe radio kunnen worden gepropt. Nu past dit allemaal goed enzo, en volgens mij is dit ook de manier waarop je een autoradio moet aansluiten, maar hij doet het niet!

Nou moet ik wel zeggen, hij heeft het 1 keer gedaan, de kabels waren zoals boven beschreven aangesloten en opeens ging hij aan toen ik op een knopje drukte. Maar de antenne kabel was niet aangesloten dus ik haalde weer wat kabels los en vast, en vervolgens heeft hij het nooit meer gedaan :(

Het gekke is dat de oude radio ook niet meer werkt, terwijl die het altijd heeft gedaan. Wat zou de oorzaak van dit alles kunnen zijn? Ik heb wel een beetje aan die kabels lopen trekken, zou dat het kunnen zijn (dat ze kapot zijn ofzo)? Hoe kan ik testen of de oude kabels nog wel werken?

hallo

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dikke kans dat er een zekering uit gesprongen is. Even checken dus.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Check even in je zekeringdoosje van de auto of de zekering voor de radio nog goed is, het lijkt me data je ergens kortsluiting hebt veroorzaakt waardoor je zekering is doorgebrand.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

+ check even of er geen zekering in de radio-unit zelf zit, vaak gaat deze als eerst.
Er zit waarschijnlijk een sticker op je radio met een tekst die je waarschuwt voor het inpluggen van de antenne ;)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
er zit wel een zekering in de radio unit, maar die is nog goed. Ik heb dus even onderzocht waar alle zekeringen zitten, die voor onder andere de radio zaten in het motorgedeelte. Even de juiste er uit gehaald, en inderdaad, hij is helemaal verrot (het ijzeren dingetje dat er in zit dan, niet het plastic er om heen!)

Ik ga dus maar nieuwe kopen nu, heel erg bedankt voor deze tip. Was er zelf nooit op gekomen :P

hallo

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zo'n zekering smelt door met een reden. Als je die reden niet hebt weggehaalt, of je herhaalt de aktie waardoor hij is doorgesmolten zal het weer gebeuren.

Dus blijft de vraag: wat was of is er aan de hand?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13
Waarschijnlijk bij het aansluiten kortsluiting (oid) gemaakt. Ik zou me er niet al te druk om maken en gewoon een nieuwe zekering erin stoppen. Voor de zekerheid kan je een paar extra zekeringen aanschaffen ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik vermoed dat ie gewoon onzorgvuldig met de antenne en de +12 volt is omgegaan.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

auto's fikken af door dit soort onzorgvuldigheden

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wel als je de zekering vervangt door een permanente verbinding ja :)

Pagina: 1