Waterbestendige Luidsprekers (opbouw)

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik ben op zoek naar waterbestendige Luidsprekers die aan de gevel worden gemonteerd en dus van het opbouwtype zijn.
Nu ben ik hier in belgië al naar verschillende winkels geweest om waterbestendige Luidsprekers te bekijken/beluisteren. Maar deze zijn dus nergens in de winkels te vinden en moeten dus speciaal voor de klant besteld worden.

Wat zijn nu mijn verwachtingen bij deze waterbestendige Luidsprekers:

•Dat ze een warme en diepe klank geven, dus geen blik-geluid zoals mini-computerluidsprekers.
•Dat ze na enkele winters er nog steeds mooi blijven uitzien.
•Ze probleemloos werken op de Onkyo TX-SR875.
•Liefst zo compact mogelijk om toch nog wat discreet te blijven in de achtertuin.
•Loeihard moeten ze niet kunnen spelen, want ik wil geen problemen met de buren hebben.
Maar ze eens eventjes wat luider zetten mag wel kunnen.

Enkele waterbestendige Luidsprekers die ik op het internet al vond zijn de volgende:

Bose
Klipsch
Wit merk
Artsound
Infinity
Magnat

Zijn er hier mensen, die al ervaring hebben met enkele van deze of andere waterbestendige Luidsprekers :?

Welke passen het beste bij mijn verwachtingen :)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 19:58
Heb je ook type nummers van die luidsprekers? Wat ik altijd doe is even googlen naar ervavringen + type nummer.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Moris schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:42:
•Dat ze een warme en diepe klank geven, dus geen blik-geluid zoals mini-computerluidsprekers.

•Liefst zo compact mogelijk om toch nog wat discreet te blijven in de achtertuin.
Wat denk je nou zelf.... Compacte speakertjes die in de open lucht in een achtertuin warm en diep geluid geven? :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik denk dat met deze (tegengestelde) eisen je lang kan blijven zoeken naar de geschikte speaker...

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-02 19:04
Een zware subwoofer ingraven? :+

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Budget?

offtopic:
Bose is rommel.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Moris
Firestorm schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:49:
ik denk dat met deze (tegengestelde) eisen je lang kan blijven zoeken naar de geschikte speaker...
Jaja, je weet best wat ik bedoel :)
Er zijn tussen 2-weg speakers voor de computer ook nogal verschillen in deze melkpakjes voor naast de monitor te zetten.
Ik bedoel dus, dat deze speakers een warmer en dieper geluid mogen hebben dan de meeste melkpakjes :)

Zelf heb ik deze Bose speakers eens horen spelen bij een winkel op de parking, man wat schrok ik van het geluid.
Deze stonden buiten op de parking in de voortuin loeihard en met diepe bas te spelen :9~
Helaas is dit een model voor op de grond en dus niet voor op je buitenmuur te monteren.

Ik zoek dus iets met een gelijkaardige klank, maar dan voor montage op de muur :?

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:55
Onderbouwing? Argumenten?

Ik kan ook wel roepen dat iets rommel is, maar dan moet ik dat wel beargumenteren, en niet zomaar iets zinloos rondroepen.

@Exphy en moning2: Bedankt, daar heb ik nou iets aan, behalve dan dat iemand 'Bose is rommel' roept.

[ Voor 15% gewijzigd door AlexV op 05-07-2009 09:03 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
AlexV schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:07:
[...]

Onderbouwing? Argumenten?

Ik kan ook wel roepen dat iets rommel is, maar dan moet ik dat wel beargumenteren, en niet zomaar iets zinloos rondroepen.
het klinkt leuk voor het ongeluisterde oor dat wel. Maar je krijgt veel te weinig kwaliteit voor wat je ervoor betaald.

bron: m'n oren en die van vele anderen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Is het niet zo dat Bose prima is, maar niet voor de prijs die ze er voor vragen? Beetje idee melkpak in een fles wijn uit de 19e eeuw?
Heb ze wel eens gehoord maar was niet zo spannend, doen voor mij niet onder voor een stevige logitech speakerset, maar ik ben ook niet zo kritisch op dat gebied :Y)

Maarre, even terug naar het onderwerp
Mooi, helder, warm geluid ga je buiten niet krijgen vanwege slechte akoestiek en omgevingsgeluid (zelfs de meest stille buurt is buiten nog niet stil, behalve op een boerderij in the middle of nowhere) :9
Goed advies kan ik je niet geven, maar kan je wel vertellen dat je niet al te veel moet verwachten :*)

[ Voor 125% gewijzigd door Moning2 op 04-07-2009 23:23 ]

• Moris
Het budget dat ik maximaal wil uitgeven voor 1 paar buiten-speakers is 500 Euro

Verwijderd

Heb goeie ervaringen met de Klipsch CA-800T, warm geluid, zoals typerend is voor een Amerikaanse speaker en ligt mooi binnen je budget. Eventueel uit te breiden met een sub, CA-800-TSW.

Maar hou er rekening mee, ik weet niet in wat voor woonomgeving situatie je zit, muziekgeluid kan altijd als storend ervaren worden voor de omwonende, hoe zacht het ook staat. De andere heeft een andere smaak of andere mood en dat gaat geheid irritatie geven.

Wil je alleen luisteren dan zou ik toch een goeie draadloze headset aanbevelen, zo heeft nooit iemand last van je :)

• Moris
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:34:
Heb goeie ervaringen met de Klipsch CA-800T, warm geluid, zoals typerend is voor een Amerikaanse speaker en ligt mooi binnen je budget. Eventueel uit te breiden met een sub, CA-800-TSW.

Maar hou er rekening mee, ik weet niet in wat voor woonomgeving situatie je zit, muziekgeluid kan altijd als storend ervaren worden voor de omwonende, hoe zacht het ook staat. De andere heeft een andere smaak of andere mood en dat gaat geheid irritatie geven.

Wil je alleen luisteren dan zou ik toch een goeie draadloze headset aanbevelen, zo heeft nooit iemand last van je :)
Ik speel nu al geruime tijd met een draagbare radio in de tuin, die dan zachtjes staat te spelen.
Omdat ik alles binnen de perken houd, heb ik tot nu toe, geen enkele klacht v/d buren ontvangen :)

Helaas ben ik deze na een regenbui, vergeten terug binnen te zetten :(

De bedrading lag tijdens de nieuwbouw al klaar voor 2 speakers, dus extra mogelijkheden zijn er niet meer voor de sub.

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 04-07-2009 23:51 ]

• Moris
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:34:
Dit zijn inderdaad mooie speakers, helaas vind mijn vrouwtje ze te groot :(
Ik denk dat de speakers een maximale hoogte/breedte van +/- 30cm mogen hebben.

Het zal dus niet simpel worden om iets te vinden en vooral omdat deze speakers zelden in een winkel in België te vinden/beluisteren zijn |:(

• Moris
Ik heb intussen mijn speakers al gevonden :9~

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

En welke heb je gevonden dan ?

Verwijderd

Para is ook nieuwsgierig :)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:48
JBL Control serie is ook waterbestendig

Verwijderd

Ik ben ook wel erg benieuwd, zoek ook een leuk, degelijk setje voor aan het zwembad :) .
Pagina: 1