Z5500 + andere speakers

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Klein vraagje: is het mogelijk om op mijn Z5500 de Front Left & Right speakers te vervangen door wat betere, laten we zeggen Studio speakers? :)

Bvd!

Homey — Critics are those without skills to create.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

WeeJeWel schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:26:
Klein vraagje: is het mogelijk om op mijn Z5500 de Front Left & Right speakers te vervangen door wat betere, laten we zeggen Studio speakers? :)

Bvd!
gezien ze dan exact de zelfde frequenties krijgen als de satalietjes zal er niet veel verschil in zitten plus de vesterker in de logitech voor de podjes is niet echt sterk te noemen ik geloof iets van 12 wat (effectief) hou het geld in je zak en spaar door voor een degelijk component setje als je de logitech niet meer fijn vind klinken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Martijn1990
  • Laatst online: 20:32
Ik heb er zelf is andere speakers op aangesloten maar dat klinkt idd nergens naar. Heb je mooie grote speakers, komt er zo'n zacht hoog geluid uit, geen aanrader.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:34
Ik heb een hele lange tijd terug nieuwe speakers gekocht. Dat waren JBL E80 zuilen. De speakers wilde ik eerder aanschaffen dan de versterker welke later de Sony STR 1200ES is geworden. Het werkt opzich wel via de Z-5500 alleen wordt het laag eruit gefiltert voor de subwoofer. Hierdoor komt er alleen het midden en hoog uit de speakers.

Hier wat pics van de tijdelijke opstelling die ik toen had:
http://members.quicknet.nl/rikmeijer/images/cinema

Het klonk in ieder geval een stuk beter dan de standaard satelietjes. Maar met een echte versterker klinkt het uiteraard nog vele malen mooier. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• WeeJeWel
Oke, bedankt voor de reacties. Wat ik dus ook zou kunnen doen is een versterker op de kop tikken, en daar de satellites (Center en Rear Links + rechts) op aansluiten. Maar kan de subwoofer hier ook op?

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

WeeJeWel schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:04:
Oke, bedankt voor de reacties. Wat ik dus ook zou kunnen doen is een versterker op de kop tikken, en daar de satellites (Center en Rear Links + rechts) op aansluiten. Maar kan de subwoofer hier ook op?
yep dat kan gewoon een tulp stekkertje met aan de andere kant een stereo 3.5 jack aan sluiten op de pod van de z-5500 en dan de tulp (links of rechts) aan sluiten op de sub out van de versterker (bij mij werkte dit niet 100%) wat bij mij het beste werkte was gewoon een mono mini jack naar tulp verloopstekkertje gebruiken plus een tulp naar tulp kabeltje van degelijke kwaliteit aan de sub out hangen en in de stereo in van de z-5500 pod.

Game PC

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Ik heb ook de Z-5500 aangesloten gehad op analoge uitgangen van mn blu-ray speler, maar de Sub is dan erg slecht. Dit moet verhoplen kunnen worden met +dB op de sub te doen, maar helaas kan mijn Blu-Ray speler dat niet.

voor een stereo jack naar 2x tulp is het trouwens L center en R sub

• WeeJeWel
Thanks! =)

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Bulls schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:51:
Ik heb ook de Z-5500 aangesloten gehad op analoge uitgangen van mn blu-ray speler, maar de Sub is dan erg slecht. Dit moet verhoplen kunnen worden met +dB op de sub te doen, maar helaas kan mijn Blu-Ray speler dat niet.

voor een stereo jack naar 2x tulp is het trouwens L center en R sub
dan heb je echt iets verkeerd ingesteld ik heb hem nu bijna een half jaar aan mijn marantz ZR-6001 hangen en ik was aangenaam verast als ik iets moest doen was het de sub minder hard zetten.

Game PC

Pagina: 1