Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar ik denk dat ik met m'n vraag wel goed zit.
Ik heb sinds kort problemen met m'n pc. Ik wil de C schijf formatteren, maar dat gaat niet. Als ik de installatie dvd van Windows Vista er in doe en de computer opnieuw opstart, krijg ik niet het set-up menu. Komt dit misschien omdat ik een OEM versie van Windows Vista heb?
Kunnen jullie mij met dit probleem helpen?

Met vriendelijke groet,

Novane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Staat je DVD-speler in de BIOS als eerste in de bootsequence? Als de HD voor de DVD staat dan kun je nooit booten van DVD.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Deadeye878 al aangeeft zal je dvd speler hoger moeten staan in de opstart volgorde dan de harde schijf om vanaf cd/dvd te booten. Deze instelling is te vinden in je BIOS en is -afhankelijk van je BIOS- vaak ook los in te stellen. Je kunt meestal in je BIOS komen door voordat de computer boot op de delete, escape ,f1, f2 of f12 toets te drukken, dat is een kwestie van proberen.

Wanneer de pc eenmaal opstart van de cd/dvd zal de melding in beeld verschijnen dat er op een toets moet worden gedrukt om vanaf cd/dvd op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
F10 wil ook nog weleens bios zijn ;)

F12 geeft vaak wel een boot menu vanuit daar kan je ook kiezen om vanaf de cd/dvd te booten :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD