Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem bij opstarten Acer PC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb onlangs een pc gekocht en heb hem vandaag binnen gekregen. Het betreft hier om een basis pc:
Acer Extensa E420 met Windows Vista Home Basic.

Ik heb de pc voor mijn werk en studie gekocht, normaal werk ik meestal op een mac omdat ik vind dat een pc te veel gedoe oplevert (persoonlijke mening). Meteen na het opstarten van de pc krijg ik te maken met een probleem. Ik krijg een beeld met een grijs achtergrond en een steeds flikkerend zwart schermpje, mijn cursor kan ik overigens wel gewoon bewegen.

Ik heb geprobeerd om via de "veilige modus" op te starten maar daarna krijg ik gewoon een zwart scherm en weer dat flikkerend klein schermpje. Ik kan trouwens niet lezen wat erop staat omdat het snel weer verdwijnt. Hij staat nu al een uur lang aan en heb het gevoel dat hij niet verder komt. Ik heb geen handleiding erbij gekregen nog een cd-rom waar Vista opstaat. Dit probleem begon vanaf k de pc voor het eerst opstartte.

Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen? Enig advies zal ik zeer prijs stellen.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 22:33
boot cd's / recovery cd's krijg je tegewoordig bijna nooit. Hoogstens een lege dvd soms. De recovery moet je vaak zelf branden via een tooltje wat voorgeinstalleerd is.

Aangezien hij helemaal niet goed opstart en mij in ieder geval een grijs scherm niks zegt.. Bel eens met de Acer helpdesk? Als het een gloedje nieuwe pc is heb je garantie neem ik aan :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
Dat zwart schermpje lijkt mij een installatie prompt die vast lijkt te hangen. Heb je al eens een andere cd geprobeerd? eventueel een linux cd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gloednieuw en het werkt niet?
Terug naar de verkoper ermee, ook met een Windows PC hoort (zeker zo'n voorgeinstalleerd ding) gewoon te lopen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb inderdaad maar contact opgenomen met Acer en heb met moeite een recovery cd kunnen aanvragen. Wel een gedoe om zo'n cd aan te vragen zeg. Eerst mailen ze je een formuliertje waar je je gegevens moet invullen (moeten ze wel eerst je e-mail adres goed noteren natuurlijk, na 3e keer bellen eindelijk een mail gekregen), formulier opsturen en nu maar afwachten tot ze het goedkeuren. Zit nu al een anderhalve week met gloednieuwe computer die niet werkt :/

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Acer staat ook niet echt bekend om hun goede service. Ik heb hier ook nog een acer liggen en hoop ze niet nodig te hebben.

Ik had hem mee teruggenomen naar de winkel waar je hem gekocht had (of is het een onlineaankoop? dan is dit misschien toch sneller ja).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dus 3 cd's binnen gekregen, 2 Recovery cd's en een bootable disc (?). Ik heb ze allemaal geprobeerd en er gebeurt vrijwel niks, krijg weer een grijs beeldscherm zoals ik hierboven heb beschreven en een steeds terugkomend zwart schermpje. Ook handig dat Acer geen gebruiksaanwijzing bij heeft gedaan, ik heb maar op google gezocht naar informatie.

Ik heb dus geprobeerd de BIOS te veranderen, de alt F-10, de F12 en niks :| Het helpt ook niet dat Acer helpdesk vandaag gesloten is, ik moet maar tot maandag wachten tot ik ze kan bereiken. Kan het ook zijn dat het te maken heeft met de hardware?

Ik de pc overigens via het internet gekocht en die hebben mij geadviseerd om het direct met Acer af te handelen aangezien dit "sneller" gaat.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:56

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:38:
Ik de pc overigens via het internet gekocht en die hebben mij geadviseerd om het direct met Acer af te handelen aangezien dit "sneller" gaat.
Grootste fout die je kunt maken...

Het ding doet het niet vanaf het moment dat je de doos open doet. Dat noemen we DOA, dead on arrival. Daarvan mag je verwachten dat de winkel het ding gewoon terug neemt en je een nieuwe stuurt.

Je zou de BIOS helemaal niet nodig mogen hebben om je PC op te starten. Ik zou daar dan ook zeker niet aan gaan komen. Het klinkt heel erg als een hardware deffect en dat gaat Acer niet aan de telefoon voor je oplossen. Terug naar de winkel met dat ding en ze moeten maar gewoon een andere opsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn eerste gedachte was ook om de pc maar gewoon terug te sturen. Ik heb een RMA bij dat internetbedrijf aangevraagd en dat is dus afgewezen omdat garantie via de fabrikant moet worden aangevraagd.
Pagina: 1