Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29

TF

bla bla

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed zit maar allicht kan een mod hem moven indien nodig.

Ik houdt met een stel vrienden een weblog bij. Elke keer als er een nieuw bericht word geplaatst krijgen alle deelnemers een notificatie via e-mail.

Tijdens een borreltje had ik bedacht dat het ook leuk zou zijn om notificatie via SMS te versturen. Nu weet ik dat er websites zijn waar je mail naar sms kunt laten verzenden maar ik vind geen van deze sites erg betrouwbaar.

Ik wil er best voor betalen, liefst pre-payed.

Heeft iemand van jullie goede ervaringen met een bepaalde site die dit levert? (bijv bij servermonitoring oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De hamvraag: waar heb je zelf al gezocht, en wat heeft het opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 20:38
Twee Nederlandse bedrijven die dit soort diensten leveren:

- Mollie
- Smspack

Maar er zijn er vast nog wel meer als je goed zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:05
Of e-mail op je mobiel. Welke mobiel kan dat tegenwordig niet?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ben er toevallig zelf ook druk mee doende.

Ik heb een gratis account geregistreerd bij mollie.nl, die geen setup kosten rekent en ook geen maandelijks bedrag of iets dergelijks. Je tikt het aantal (minimaal 100) credits in die je wilt kopen (1 credit = 1 sms) en betaalt dat met iDeal. De kosten voor een SMS bericht zijn iets meer dan 15 cent.

De e-mails pipe ik dan naar een php script, die enige bewerkingen uit moet voeren om vervolgens de output met een HTTP POST (m.b.v. cURL) naar de mollie server stuurt.

Mijn script is nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29

TF

bla bla

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:05:
De hamvraag: waar heb je zelf al gezocht, en wat heeft het opgeleverd?
Ik heb gezocht op email to sms in zowel nederland als buitenland.

Het meeste dat ik tegenkom is:

- Zakelijk
- Slechts naar 1 nummer kunnen sms-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:14:
Ben er toevallig zelf ook druk mee doende.

Ik heb een gratis account geregistreerd bij mollie.nl, die geen setup kosten rekent en ook geen maandelijks bedrag of iets dergelijks. Je tikt het aantal (minimaal 100) credits in die je wilt kopen (1 credit = 1 sms) en betaalt dat met iDeal. De kosten voor een SMS bericht zijn iets meer dan 15 cent.

De e-mails pipe ik dan naar een php script, die enige bewerkingen uit moet voeren om vervolgens de output met een HTTP POST (m.b.v. cURL) naar de mollie server stuurt.

Mijn script is nog niet af.
Ik gebruik al tijden de gateway van Clickatell. Werkt heel prima, en is kwa prijs onlangs ook gezak. Kost nu iets van 8 cent/sms ofzo.
Naar 1 nr kun je gewoon ondervangen door multiple queries te doen. Bij clickatell kun je ook complete batches laten smssen dmv (bv) ftp

Voordeel is dat je idd ook gewoon via een php post kan SMSsen, dus vrij makkelijk te implementeren in je site, gewoon iets van http://url/send.php?naar=0613334&tekst=smtekst

Als je het goedkoper wilt... Voipbuster kan dat ook, en dat is slechts 4.5 cent/sms ;)
http://www.voipbuster.com/nl/sms_instructions.html
Bijkomend voordeel is dat je met Voipbuster je eigen 06 nr kunt gebruiken als afzender.

Misschien focus je tefveel op email-naar-SMS. Direct vanuit PHP is makkelijker voor jouw doel volgens mij.

Laatste optie is zelf een SMS gateway draaien. Ik heb ook gewerkt met NowSMS. Daar kun je dan zelf weer een email-naar-sms gateway van maken (ik gebruik m op mn werk tbv alerts voor onze servermonitoring). Dat kun je weer via internet uitsturen, of (zoals wij doen) dmv een Siemens gsm terminal zelf over een prepaid sim naar buiten sturen. Voordeel is dat je dan niet afhankelijk bent van internet (voor ons wel handig, aangezien ie dus storingsmeldingen doet), en dat je eventueel ook 2-weg sms kunt afhandelen.

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 03-07-2009 23:31 ]

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 21:56
Eigenlijk is dat heel simpel. Om e-mail te kunnen ontvangen op je GSM moet je eerst een SMS-bericht met de inhoud EMAIL ON naar het verkorte nummer van je gsm netwerk sturen.
KPN: 969
Hi: 321
Vodafone: 125
T-Mobile: 888
Orange 126

Na een paar seconden ontvang je een bevestiging terug met daarin je ‘mobiele’ e-mail adres en een bevestiging dat de e-mail ontvangst op je GSM is geactiveerd.

Standaard ontvang je alleen de header en het subject ofwel de titel van het emailbericht als SMS bericht. Wil je ook de inhoud van de email ontvangen dan moet je onderstaande bericht versturen naar het verkorte nummer van je netwerk:

EMAIL BODY

Aantal limiteert het aantal SMS berichten. Een SMS bericht is immers maximaal 160 tekens lang.

Bijvoorbeeld voor Vodafone wil je de inhoud van de email in maximaal 5 SMS berichten ontvangen.

SMS dan:

EMAIL BODY 5 naar 125.

Vergeet niet dat elk SMS bericht je wel geld kost.

Uiteraard moet je je mail nog zo instellen dat de email doorgestuurd wordt naar je ‘mobiele’ emailadres
Pagina: 1