Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Beste Tweakers,

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn gloedertjens nieuwe HAf 932: de Front Audio connector past niet! Ik heb een Rampage II Extreme, dus met Asus SupremeFX X-Fi geluidskaart. Het stekkertje PAST gewoon niet :S , het is een ziet eruit als een Front USB connector, en er staat ook 'USB' op het stekkertje. Maar dan heb ik drie Front USB connectors, terwijl ik er maar 2 hoor te hebben. Een ander stekkertje dat de Front Audio zou kunnen zijn kan ik niet ontdekken. Als ik alle stekkertjes op de onboard USB aansluit, werkt de Front audio niet, zou ook niet moeten werken :P Ik neem aan dat de HAF 932 toch HD-Audio ondersteunt?

Ik hoop dat iemand mij wat verheldering kan bieden :)

Gr. The Master of Dome

P.S. Ik wist niet zeker waar ik dit probleem moest plaatsen, dus ik heb maar gewoon overige hardware gekozen.
P.S.2. Eventueel kan ik foto's maken als dat nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
weet je heel zeker dat je het goede stekkertje hebt? de 3 usb's zijn te verklaren, je hebt 2 * 2 usb poort en 1 e-sata poort. Er zal dus nog een stekkertje moeten zijn!

en op dat stekkertje staat geen "usb", maar iets van 'hd audio' of 'ac97' ofzo

edit: e-lezen is lastig 8)7

edit2: plaatje gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200810/CMHAF932_fp.jpg
bron
de gele of de zwarte daar links van zal je moeten hebben dus. je kan niet de kabels volgen om te achterhalen welke het zou moeten zijn? als daar een usb stekkertje op zit klopt er iets niet aan je kast lijkt mij

[ Voor 73% gewijzigd door Rupie op 03-07-2009 22:51 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24

FeaR

In GoT we trust

Groot plaatje waarschuwing

Als het goed is moet je dit hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/133/images/Image_18.jpg

De connector die helemaal links ligt is de "ac97" aan deze kabel zit ook de gele connector met "HD Audio" erop. Eén van deze twee moet je op je geluidskaart aansluiten. In je bios stel je dan in welke je hebt aangesloten.

Om het verhaal compleet te maken:
De connector met "1394" erop is van je front FireWire aansluiting.
De rode kabel met zwarte connector is van je front E-Sata aansluiting.
De twee andere connectoren zijn voor je front USB (USB 1-2 en USB 3-4).
De kleine connector met de oranje en witte draad is om de pc aan en uit te zetten.

Edit:
Wat Rupie dus zegt....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Ja, dat klopt allemaal wel, maar die gele met 'hd-audio' en zwarte 'ac-97' heb ik dus niet! In plaats daarvan heb ik één EXTRA zwart stekkertje met 'usb' erop. Ik zal straks nog eens kijken of ik echt niet nog een stekkertje kan vinden, maar waarom zouden ze een derde usb erbij doen?

Plaatje; zo is het nu bij mij.

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/6346/cmhaf932fp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
dan zou ik toch echt eens contact opnemen met de winkel waar je hem vandaan hebt, want het lijkt een productiefoutje ofzo

Desktop | Server | Laptop