Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Telefoon] Geen signaal op telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Topicstarter
Hallo mensen,

Excuses als ik dit topic in het verkeerde forum heb gezet, ik wist niet meer waar ik het anders kwijt kon.
Onlangs heb ik een huis gekocht en wilde daar een telefoon (en internet, maar dat maakt nu even niet uit) aansluiten. Maar nu keek ik in de meterkast, en zag het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.extremeaudio.nl/tmp/tel/tel_was.png

Ik vermoed dat de kabel met de losse sprietjes naar de telefoonaansluiting in de woonkamer gaat (want er lopen geen andere telefoonkabels ergens naartoe).

Nu heb ik de sprietjes op deze manier aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://www.extremeaudio.nl/tmp/tel/tel_is.png

Maar op deze manier hoor ik geen kiestoon uit de telefoon komen. Heb ik het verkeerd aangesloten, of ligt het probleem waarschijnlijk bij de provider (heb internet (adsl) + bellen bij Tele2).

Heb voor de volledigheid ook eventjes een foto gemaakt van het kastje waar de telefoonlijn binnen komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.extremeaudio.nl/tmp/tel/tel_kastje.png

Alvast bedankt!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:59
Dat kastje op de onderste foto lijkt wel een IS/RA punt (zou er volgens mij ook opstaan).
Zo ja, dan heb je het correct aangesloten.

Als je echter Telefonie hebt van Tele 2, dus niet van KPN, zal je je modem moeten gaan aansluiten ipv je telefoon, en dan je telefoon op je modem.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik denk dat je niet veel zal horen als je telefoon over adsl hebt van tele2.
wat zegt je modem als je hem aansluit :?
want hier komt ook je telefoon aan te hangen.
want de splitter zit in je modem ingebouwt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zoals hierboven vermeld, sluit je het helemaal fout aan.

Telefonie van Tele2 loopt via het modem, en telefonie van KPN (Belbudget, Belbasis etc) via de koperlijn.

Dit staat toch ook in de handleiding? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Topicstarter
chucky666 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:47:
Ik denk dat je niet veel zal horen als je telefoon over adsl hebt van tele2.
wat zegt je modem als je hem aansluit :?
want hier komt ook je telefoon aan te hangen.
want de splitter zit in je modem ingebouwt.
Ahum, heb 't modem nog niet aangesloten, maar kreeg bij het pakket wél een aparte splitter..
Die splitter heb ik ook al wel aangesloten, maar ook toen kreeg ik geen kiestoon.. Maar ik zal morgen even het een en ander proberen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tele2 heeft een instructie video ! (1 minut zoeken)

http://www2.tele2.nl/Customerservice_Mov/B2/commercial.html

mooier kan het niet

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 03-07-2009 20:55 ]

Iperf

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Empathy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:49:
Die splitter heb ik ook al wel aangesloten, maar ook toen kreeg ik geen kiestoon..
Lijkt mij logisch, ADSL, je moet je telefoon dan aansluiten op je modem. (hoe dan ook) Wij hebben zelf eeuwige problemen gehad. Je moet de splitter aansluiten. Je hebt dan een snoer voor Internet en voor Telefonie. Die moet je allebei aansluiten op je modem, en dan je telefoonlijn ook aansluiten op je modem. Dan zou je (als het goed is) een kiestoon moeten horen. Je hebt dan waarschijnlijk ook al Internet. (die je nog eindeloos moet configureren)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je kan dat blokje (wat open ligt op foto 1 en 2) losschroeven, is overbodig.

Het stekkertje wat in het overbodige blokje zit steek je in je modem. Modem dus bij voorkeur in de meterkast, mits er een wandcontactdoos voorhanden is. Is wel zo handig omdat de bedrading voor de telefoon ook in de meterkast uitkomt.

Het draadje wat niet is aangesloten op foto 1 moet je voorzien van een RJ11 stekkertje en deze moet je in de telefoonpoort van het modem stoppen.

Als dat allemaal niet kan (geen WCD), kwaliteitskabel (dus geen deurbelkabel of platte telefoonkabel) met getwiste aders rechtstreeks op het ISRA aansluiten en deze naar de dichtstbijzijnde plek waar stroom voorhanden is trekken. Hier kan je eventueel een draadloze telefoon op het modem aansluiten en dan een extra lader in de woonkamer. Lengte van de kabel onder de 10 meter houden. Heb je een traag abonnement (4 tot 8 mbit) dan kan er best wel een paar meter bij.

[ Voor 17% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 03-07-2009 21:09 ]

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Topicstarter
Ok dan, dikke topper. Bedankt allemaal :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die splitter heb je alleen nodig als je nog ouderwetse telefonie van KPN hebt. die kun je dus ook weglaten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als je wel kiestoon zou krijgen, dan klopt er ergens iets niet.

Je telefonie gaat over ADSL. Je hebt dus geen analoge lijn (en dus geen kiestoon) bij dit soort all-in-one pakketten.

Het DSL signaal kun je zelf niet meten zonder speciale apparatuur. Zoals al gezegd hierboven, aansluiten dus, en adhv een knipperend/brandend DSL lampje kun je zien of je lijn actief is.

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Topicstarter
Jullie hebben allemaal gelijk! Uiteraard wist ik allang wat de oplossing was, maar wilde gewoon even testen of jullie het ook wisten. ;)

Het werkt allemaal prima dus thanks iedereen :)
Pagina: 1