Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook blijft mail en attachment verzenden.

Pagina: 1
Acties:

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Beste,

Graag zou even wat tips/adviezen van jullie willen ontvangen over het volgende probleem.
Als ik een mail verstuur met en attachment van bijv. 2 a 3 Mb groot, dan blijft Outlook de mail steeds maar opnieuw verzenden. Handmatig stoppen is dan het enige mogelijkheid, echter niet zonder eerst zelf de internetverbinding te moeten verbreken, voordat ik hem pas kan verwijderen.

Door dit probleem is de mail box van mijn accountant tijdens zijn vakantie al per ongeluk volgelopen. :P

Mijn vraag aan jullie, hoe kan ik dit oplossen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:50

Reptile209

- gers -

Ik zou gokken dat een virusscanner tussen outlook en je mailserver niet snapt dat je klaar bent. Zet die eens uit (of de-installeer hem) en probeer dan nog eens. Doet vaak wonderen. Daarna wel weer opnieuw installeren hè? :)
Gebeurt dit overigens met alle grote attachments naar alle ontvangende adressen?

Zo scherp als een voetbal!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PCMedic schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:29:
Mijn vraag aan jullie, hoe kan ik dit oplossen?
Door gestructureerd te gaan testen. Je hebt nu eigenlijk nog helemaal niets zelf geprobeerd, en je geeft ook geen informatie over hoe de email verstuurd wordt (welke SMTP server?), welke virusscanner, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PCMedic
Reptile209 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:40:
Ik zou gokken dat een virusscanner tussen outlook en je mailserver niet snapt dat je klaar bent. Zet die eens uit (of de-installeer hem) en probeer dan nog eens. Doet vaak wonderen. Daarna wel weer opnieuw installeren hè? :)
Gebeurt dit overigens met alle grote attachments naar alle ontvangende adressen?
Dit gebeurt alleen wanneer een attachment groter dan 2 a 3 Mb is. Als ik een mailtje verstuur met verschillende attachments van ieder een paar Kb, maar bij elkaar meer dan 2 a 3 Mb, dan maakt Outlook hier geen probleem van.

Overigens gebeurt dit met bijna alle mail adressen. Meestal treedt het probleem gewoon op, maar vreemd genoeg werkt het soms ook weer gewoon. Ik kan dus moeilijk voorspellen wanneer dit probleem optreed en wanneer niet.
gambieter schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:43:
[...]

Door gestructureerd te gaan testen. Je hebt nu eigenlijk nog helemaal niets zelf geprobeerd, en je geeft ook geen informatie over hoe de email verstuurd wordt (welke SMTP server?), welke virusscanner, etc etc.
Rustig aan kerel! Als je extra informatie wilt, dan kan je het natuurlijk ook gewoon vragen. Mijn kennis over netwerken en mail verkeer is niet echt hoog, vandaar dat ik het gewoon vraag. Maar een conclusie uit het niets trekken is gewoon niet aardig. :)

Ik zal dus maar even proberen wat extra info te geven.
De mailtje worden thuis verstuurd via een hotmail account. Thuis heb ik een Alice internet abonnement. Via de telefoonaansluiting, komt een verbinding naar de modem, via de modem naar een Linksys router waar twee computers zijn verbonden. Beide computers hebben dezelfde probleem.

Op beiden computers draait de virusscanner Kaspersky Internet Security. Het vreemde is dat de probleem zich optrad toen wij de overstap hebben gemaakt van @home naar Alice. (Daarvoor gebruikte wij ook al Kaspersky.)

Zelf heb ik al geprobeerd een andere virusscanner te gebruiken. (NOD32) Maar helaas treed hier ook de probleem op. :?

Wanneer ik mij inlog in mijn Hotmail account via Internet explorer 8 en dan een mail verstuur met attachments, dan treed de probleem weer niet op.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PCMedic schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:18:
Rustig aan kerel! Als je extra informatie wilt, dan kan je het natuurlijk ook gewoon vragen. Mijn kennis over netwerken en mail verkeer is niet echt hoog, vandaar dat ik het gewoon vraag. Maar een conclusie uit het niets trekken is gewoon niet aardig. :)
offtopic:
Tja, een openingspost zonder relevante informatie laat nu eenmaal geen andere indruk achter. Gelijk in de verdediging schieten is nergens voor nodig, maar iets meer werk aan de OP had wel beter geweest :) .
Ik zal dus maar even proberen wat extra info te geven.
De mailtje worden thuis verstuurd via een hotmail account. Thuis heb ik een Alice internet abonnement. Via de telefoonaansluiting, komt een verbinding naar de modem, via de modem naar een Linksys router waar twee computers zijn verbonden. Beide computers hebben dezelfde probleem.

Op beiden computers draait de virusscanner Kaspersky Internet Security. Het vreemde is dat de probleem zich optrad toen wij de overstap hebben gemaakt van @home naar Alice. (Daarvoor gebruikte wij ook al Kaspersky.)

Zelf heb ik al geprobeerd een andere virusscanner te gebruiken. (NOD32) Maar helaas treed hier ook de probleem op. :?

Wanneer ik mij inlog in mijn Hotmail account via Internet explorer 8 en dan een mail verstuur met attachments, dan treed de probleem weer niet op.
Heb je Kaspersky wel helemaal gedeinstalleerd? Andere PC of laptop in het netwerk gehangen, Outlook account aangemaakt en kijken of die het ook heeft? Je zult moeten uitzoeken of het een probleem is met die specifieke PC of met de connectie naar de SMTP server van de provider. Alleen deactiveren van de Kaspersky zal geen effect hebben, je moet echt alles verwijderen en de registry opschonen.

Is het toevallig een oude versie van Kaspersky? Sommige oudere versies van virusscanners maakten een aparte "zone" voor uitgaande emails, waar ze eerst gecontroleerd werden voor doorsturen naar de SMTP server. Dat kan zoveel vertraging opleveren dat alles in de soep loopt.

Controleer ook eens als je met een live CD (BartPE of zo) werkt, of die PC dan ook die grote attachments niet kan emailen.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 04-07-2009 14:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PCMedic
gambieter schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:39:
Heb je Kaspersky wel helemaal gedeinstalleerd? Andere PC of laptop in het netwerk gehangen, Outlook account aangemaakt en kijken of die het ook heeft? Je zult moeten uitzoeken of het een probleem is met die specifieke PC of met de connectie naar de SMTP server van de provider. Alleen deactiveren van de Kaspersky zal geen effect hebben, je moet echt alles verwijderen en de registry opschonen.

Is het toevallig een oude versie van Kaspersky? Sommige oudere versies van virusscanners maakten een aparte "zone" voor uitgaande emails, waar ze eerst gecontroleerd werden voor doorsturen naar de SMTP server. Dat kan zoveel vertraging opleveren dat alles in de soep loopt.

Controleer ook eens als je met een live CD (BartPE of zo) werkt, of die PC dan ook die grote attachments niet kan emailen.
Ik gebruik Kaspersky Internet Security 8.0.0.506, deze heb ik voor zover ik weet verwijderd doormiddel van deinstallatie via het configuratiescherm. Waarna ik via regedit, de map handmatig heb verwjderd. Het lijkt mij dan dat ie verwijderd is. Want nacontrole via een deinstallatie bestand van Kaspersky (te downloaden via Kaspersky.com) geeft een melding dat hij verwijderd is.

Een andere pc dan de twee die ik in het netwerk heb hangen, gaat helaas niet. Meer pc/laptops heb ik niet. ;)

Wat betreft die live CD, dat heb ik nog niet geprobeerd. Zodra ik thuis ben, zal ik het uittesten.
Wellicht dat het mij meer informatie opleverd.

Bedankt voor jullie reacties! :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PCMedic schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:02:
Een andere pc dan de twee die ik in het netwerk heb hangen, gaat helaas niet. Meer pc/laptops heb ik niet. ;)
Geen kennissen met een laptop? Buren? En andersom, neem eens een PC mee naar een familielid die bij een andere provider zit, en probeer die PC op die andere internetverbinding. Misschien dat het in de Alice SMTP server zit.

Zoals je ziet is er heel veel wat je kunt testen. Doe dat gestructureerd, en dan kom je een stuk verder :)

Pagina: 1