[Feedback] Wissen moderatie bij grote edit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 10:29
Is het niet een handig idee dat de moderatie bij een reactie (desnoods tijdelijk) wordt gewist, bij een grote wijzinging. (bijv. >20%). Dat kan een boel uitmaken. Iemand kan de boel anders formuleren, en bijv. een bron toevoegen, waardoor de reactie een stuk interessanter wordt. Nu gebeurd dit (naar mijn weten) nog niet. Ik hoop dat ik in het goede forum zit, anders zeg je het maar even :)

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slecht idee lijkt me, want dan krijg je massa's mensen die Fipo's gaan posten (eerst alleen één woord wegzetten, daarna editten), waar ze dan nog voor beloond worden ook. Lijkt me niet wenselijk.

Of mensen die hun reactie net zo lang gaan aanpassen tot ze een moderatie naar hun zin krijgen. Zo werkt het systeem niet natuurlijk...

En je zit in het goede forum hoor ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eens met wildhagen. Ik denk dat het meer misbruik op gaat leveren dan dat het echt voordelen op gaat leveren voor mensen die een positieve verbetering aanbrengen aan hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En behalve dat wordt het wijzigingspercentage niet bijgehouden op de fp, en naar ik begrepen heb zou het vrij veel werk kosten om dat alsnog toe te voegen, dus voor een feature met beperkt of zelfs discutabel nut zal dat niet zo snel gebeuren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het idee om je reactie te 'resetten' om negatieve moderaties te vermijden is idd het grootste bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja dit is denk ik echt een no-go. Teveel bezwaren en ik zie eigenlijk geen voordelen. Naderhand verbeteren mag altijd en je score kan daar ook beter van worden. Maar om nu een moderatiereset daarvoor in te bouwen gaat me te ver.

Ik heb liever dat mensen in één keer een goede reactie typen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Cloud schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:17:
Ik heb liever dat mensen in één keer een goede reactie typen. :)
Ik niet. Wanneer men (al dan niet op basis van tegenvallende moderatie) de reactie edit en daarmee verbeterd krijgt men een hogere score en de FP een betere reactie.

Want aan het einde van de rit beweegt men slechts 1 richting op: die van verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
En dan met de nadruk op tijdelijk? Bijv. je reactie was met een 0 beoordeeld (die 10x meetelt), en je edit het, en de eerstvolgende moderator beoordeeld het weer met een 0, en dat dan dus die nul gewoon 11 keer meetelt? En als je reactie dan opeens met een +2 wordt beoordeeld, dat dan de 0 nog even vergeten wordt?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Het gaat er om waar de reactie effectief op staat,alleen dát telt. Of er nu 30 keer een nul en 60 keer een +1 aan is gegeven heeft verder geen voor of nadelen voor de poster.

edit: Heb ff te snel gelezen, je bedoelde iets anders :P

Je kunt je reactie natuurlijk ook altijd nog even onder de aandacht brengen in het mismodtopic, mocht je van mening zijn dat de post na een edit een hogere score verdient.

[ Voor 41% gewijzigd door pcgek op 03-07-2009 21:10 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Goed, denk alleen persoonlijk dat dit een handerigere oplossing is. Als je big bosses het er niet mee eens zijn, dan niet, maar ik wou mijn feedback niet achterhouden. :) Je kan beter feedback geven waar niks mee wordt gedaan, dan geen feedback geven ;)

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat zeker ja. En je hoeft niet bang te zijn voor de big bosses hoor ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee is sympatiek, en ook best al vaker ter sprake gekomen. (Daarom dat iedereen ook zo snel zijn argumenten klaar heeft. :) )

Maar behalve het (grote) gevaar van misbruik, is het ook heel lastig te implementeren. Want op welk punt moet je de moderaties resetten? Links met informatie toevoegen kan met betrekkelijk weinig tekst gebeuren... En dan blijf je met extra nuttige links, bijvoorbeeld toch op 10% hangen, terwijl je 20% nodig had voor een nieuwe moderatie serie.

Andersom kan je ook juist op ongewenste momenten de moderatie resetten. Best mogelijk dat je allang een hoge moderatie had, (wellicht zelfs een +3) maar dat je toch nog wat wilde toevoegen, of de post opschonen. En dan wordt plotseling je moderatie gereset, omdat je teveel wijzigde...

Je kunt allerlei manieren verzinnen om bepaalde situaties te verbeteren, (ook de genoemde problematische voorbeelden), maar op een gegeven moment weegt het voordeel niet op tegen de moeite en complexiteit die er voor nodig is.

Uiteindelijk is het ergste wat je gebeurt dat een reactie een keertje ietsje lager staat dan zou moeten... Daar ga je ook niet dood van. (en Tweakers ook niet) Sowieso leest na twee dagen niemand die post meer...
Zou het je dusdanig vaak overkomen dat er maatregelen nodig zijn, dan ben je eigenlijk gewoon op een verkeerde manier aan het posten, en moet je sowieso even wat meer tijd nemen om de post helemaal af te maken voor je op verzenden klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Akkoord. Maar in het mismoderatie topic staat vaak genoeg iets in de trend van:
Eerste alinea is +1, laatste regel is -1. Samen maakt 0.
Als degene die de reactie heeft geplaatst nou die laatste regel weghaald, wordt het dus een +1.
Maar ik denk nu dat het principe leuk is, maar het idd in de praktijk niet te doen is.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zo denk ik er ook over inderdaad. :) Reacties die trouwens adhv het mismodtopic aangepast worden, worden vaak nog wel weer herontdekt als er een relevante edit heeft plaatsgevonden die een nieuwe moderatiescore zou verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Mmz.. ik weet niet of dit een goed idee lijkt.. maar het kost geen devtijd en het bereikt wel hetzelfde.

Als je een reactie plaatst en die wordt negatief gemod en je besluit je te beteren. Dat je dan hier in een topic net zoals het mismod topic je topic kan plaatsen en evt een mod de scores kan resetten of dat er moderaties direct aangepast worden door mods. Sowieso als de x6ers hier aandacht aan besteden dan zou het vrij makkelijk te redden zijn.

Het is niet perfect maar het is niet gewenst om zoiets automatisch te laten verlopen omdat: MISBRUIK, MISBRUIK en nog een x .... (je weet het wel)!

Iemand hiermee akkoord? :)

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgens mij is er (haast?) nog nooit iemand zijn/haar rechten kwijt geraakt doordat hij/zij alleen maar reacties heeft gemod die erna gewijzigd zijn. Dus eigenlijk vind ik dit verspilde moeite :)

Als de user niet blij is met zijn score dan kan deze hem zelf rapporteren in het mismodtopic. Mocht de user het niet doen dan is er nog een best grote kans dat hij door iemand anders in het topic gezet wordt en we erna kunnen kijken.

Meestal ligt het eraan in hoeverre de reactie geedit is voor mij. Als een user een -1 reactie neerzet en hij zet er nog een net stuk ontopic bij dan modereer ik hem hoe ik de reactie op dat moment zie. Als het laat is dan heeft hij geluk gehad en is dat op het moment dat de reactie -1 is dan is het pech gehad. Alleen als blijkt dat de -1 een foutje was dan wil ik de score nog wel eens veranderen. Als het omgekeerde gebeurd (dus 0->-1 reactie) dan zal ik de score gewoonlijk wel aanpassen, want dan is deze gewoon ongewenst.

Conclusie:
Gewoon mismodtopic gebruiken en niet teveel tijd in steken. Vooral niet voor automatische oplossingen zoeken, want dat gaat niet werken ;)

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1