RAID inschakelen op bestaande installatie

Pagina: 1
Acties:

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 16:53
Ik heb mijn server verplaatst naar een nieuw mobo, met ATI SB750 chipset. Het overzetten ging prima maar zodra ik RAID inschakel wil hij niet meer opstarten, wel logisch want hij kent de drivers niet. Nu had ik op internet al tutorials gevonden voor intel ICH9R chipsets en SB600 maar die werken niet. zie die tutoritals hier: http://forums.hexus.net/h...ndows-p35-ich9-ich9r.html en hier: http://guides.wkbw.com/Ho...nstallations-a991614.html

maar voor de sb750 werkt het niet. Heeft iemand een idee wat ik moet aanpassen aan de het register om het wel werkend te krijgen?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Naar mijn weten is het sneller om je server te herinstalleren 8-)

RAID Later toevoegen is een ****werk...

Even niets...

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 16:53
thijs_cramer schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:42:
Naar mijn weten is het sneller om je server te herinstalleren 8-)

RAID Later toevoegen is een ****werk...
Nou, d'r zit inmiddels een hoop werk in m'n servert dus ik doe dat liever niet, ik weet dat het kan want het is me eerder gelukt met sb600, alleen het punt is is dat het niet meer met de sb750 werkt. en op internet zie ik zo niet de goede reg file.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Snap ik, maar als de "tutorial" van de SB600 niet werkt (is volgens mij zelfde driver pakketje) dan lijkt het me onbegonnen werk.

Je kan natuurlijk ook je os op een losse schijf kopieren, en daarnaast een raid1 set vasthouden met je data.

Dan heb je wel raid, maar hoef je niet de drivers te injecteren.

Even niets...