Vista in de soep na systeemherstel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308726

Topicstarter
beste forumleden,

na meerdere pogingen via google en search van got, kan ik helaas geen oplossingen vinden. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik heb bij een kennis een probleem proberen op te lossen waarbij het systeem bij elke boot een zwart scherm vertoont na het welkom scherm. Dit duurt ongeveer 45 seconden. Daarna starte de pc gewoon door naar het bureaublad. Vermoedelijk had het met HP software te maken die onlangs was geupdate.

Om het probleem op te lossen heb ik uiteindelijk diverse systeemherstelpunten geprobeerd van een week geleden en nog een herstelpunt van ongeveer 10 dagen geleden. Bij de laatste poging waren alle bureaublad pictrogrammen weg, de documenten en afbeeldingen van de gebruiker, alle programma's in het start menu en ook internet kon niet meer worden opgestart. Het hele systeem en het account van de gebruiker was weg. Ik kan niet meer naar een ander herstelpunt gaan en ook in de veilige modus kom ik nergens meer in. Heel vreemd.

is dit een bekend probleem?
Kan iemand mij tips geven om alles te herstellen naar de staat zoals hij vandaag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 10:42
Heb je backups gemaakt voor je ermee begon?

Want ik vrees zomaar dat met het wisselen tussen de verschillende herstelpunten gewoon alles corupt is geraakt. zomaar het hele profiel dat verdwijnt is niet echt normaal.

Heb ook een hekel aan systeemherstel al paar keer gehad dat het vreemde dingen deed. Ik installeer nog liever me pc opnieuw :x

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213413

TgR_KILLER schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:20:
Heb je backups gemaakt voor je ermee begon?

Heb ook een hekel aan systeemherstel al paar keer gehad dat het vreemde dingen deed. Ik installeer nog liever me pc opnieuw :x
heb ook niet vaak geluk gehad met systeem herstel.
als je geen back up gemaakt heb is het misschien handig om deze hdd eruit te halen en in en ander systeem te hangen. kijk dan of je alle gegevens nog hebt.

heb je alles nog dan zou ik dit gaan backuppen en het syteem opnieuw installeren.