Al een langere tijd heb ik een Panasonic NV-GS320 videocamera. Deze ondersteund digitale video output via Firewire 400 en USB. Nu kan ik m'n camera gewoon aan m'n PC koppelen via Firewire, maar niet zo makkelijk aan m'n Macbook Pro Unibody (late 2008). Het probleem is namelijk, dat de Macbook alleen een Firewire 800 ingang heeft. Ik heb dus een converter nodig van firewire 800 naar 400 KLEIN. Dit bestaat wel, maar het kan waarschijnlijk ook anders (en daarbij komt dat het nogal lastig is om een converter te vinden):
Mijn vader heeft laatst een stukje gecaptured via USB (door op de camera 'USB output' van 'Webcam' naar 'MotionDV' te zetten. Zo kon hij (met Pinnacle Studio voor windows) de tape op z'n PC zetten zonder firewire.
Ik heb ondertussen m'n camera aan de Macbook gehangen via USB, maar hij word gewoon niet herkend. Zijn er drivers beschikbaar oid?
Wel heb ik wat gelezen over 'MotionDV Studio', maar volgens mij is dit alleen voor Windows.
Mijn vader heeft laatst een stukje gecaptured via USB (door op de camera 'USB output' van 'Webcam' naar 'MotionDV' te zetten. Zo kon hij (met Pinnacle Studio voor windows) de tape op z'n PC zetten zonder firewire.
Ik heb ondertussen m'n camera aan de Macbook gehangen via USB, maar hij word gewoon niet herkend. Zijn er drivers beschikbaar oid?
Wel heb ik wat gelezen over 'MotionDV Studio', maar volgens mij is dit alleen voor Windows.