Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:07
Al een langere tijd heb ik een Panasonic NV-GS320 videocamera. Deze ondersteund digitale video output via Firewire 400 en USB. Nu kan ik m'n camera gewoon aan m'n PC koppelen via Firewire, maar niet zo makkelijk aan m'n Macbook Pro Unibody (late 2008). Het probleem is namelijk, dat de Macbook alleen een Firewire 800 ingang heeft. Ik heb dus een converter nodig van firewire 800 naar 400 KLEIN. Dit bestaat wel, maar het kan waarschijnlijk ook anders (en daarbij komt dat het nogal lastig is om een converter te vinden):

Mijn vader heeft laatst een stukje gecaptured via USB (door op de camera 'USB output' van 'Webcam' naar 'MotionDV' te zetten. Zo kon hij (met Pinnacle Studio voor windows) de tape op z'n PC zetten zonder firewire.

Ik heb ondertussen m'n camera aan de Macbook gehangen via USB, maar hij word gewoon niet herkend. Zijn er drivers beschikbaar oid?

Wel heb ik wat gelezen over 'MotionDV Studio', maar volgens mij is dit alleen voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Haha de ad onder aan de pagina komt met een converter van FireWire naar USB aanzetten, misschien is dat wat. Verder vraag ik me af hoe je nu aan het capturen bent ?

Dit document van Apple behandeld hoe je video's van DV moet importeren.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
De converters zijn wel te vinden idd, maar zijn: Of heel duur, of je moet ze bestellen waardoor het vrij lang duurt. Ik vroeg me gewoon af of ik nu ook kan capturen via USB. Die apple pagina heeft het alleen over firewire, en alleen USB om afbeeldingen over te zetten.

En ik heb geen ads :P

[ Voor 7% gewijzigd door TheJVH op 03-07-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Nou er staat bij dat het soms mogelijk is om de schijf in de camera te mounten over USB, dus ik zou dat stuk toch maar eens bekijken.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb al gemeld: De camera word gewoon niet herkend. Ik zie dus helemaal niets gebeuren ;) . En het is dus een DV camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:50
iMovie herkent hem waarschijnlijk wel. Probeer het daar eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Meestal is het zo dat het overzetten van video via USB met een speciaal protocol gaat, waarvoor de software alleen onder Windows werkt. De enige manier om video's via USB over te zetten is door ze op een geheugenkaart op te nemen (en niet op tape). Geheugenkaarten daarentegen hebben vaak niet voldoende capaciteit om een fatsoenlijke film op te nemen.

Om een lang verhaal kort te maken: de enige manier om op een Mac van een DV cam video af te halen is via FireWire. Dus je zult dan inderdaad een 4-naar-9 pins adapter/kabel moeten halen, of een 4-naar-6 en een 6-naar-9, of zelf wat in elkaar solderen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hmm, dan zal dat inderdaad maar moeten. Ik heb wel een 6 naar 6 pins firewire kabel, en een 6 naar 4 kabel. Dan heb ik dus een '4-male naar 6-female converter nodig + een 6 naar 8 pins kabel'.

Best jammer dat het zo in elkaar zit, is namelijk een hoop gedoe. Zeker omdat er zo weinig verloopjes zijn.

EDIT: En iMovie herkent hem dus niet :) .

[ Voor 6% gewijzigd door TheJVH op 05-07-2009 21:58 ]

Pagina: 1