Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallingLeaves
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05-2024
Afgelopen middag heb ik geprobeerd een nieuw systeem in elkaar te zetten:

ASRock A790GXH/128M mobo (met ingebouwde graka)

i.c.m.
AMD Athlon X2 7850
4 GB Corsiar XMS2

Na alles vastgeschroefd te hebben, maar eens besloten windows en linux te installeren maar dat mocht niet zo zijn: er blijkt geen beeld te zijn: niet op m'n eigen monitor (ook niet op dvi) en ook niet op die van mn ouders (en aan de monitoren ligt t in elk geval niet).

De fan van de processorkoeler draai, net als de casefan.
Harde schijf start op (althans maakt dat geluid) en als ik een cd in de speler doe dan draait die wel.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Heb ook al gekeken op de website van asrock maar daar werd ik niks wijzer van...

Bvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
doe eens een cmos reset? en haal ook meteen het cmos batterijtje eruit.
wilt nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door. Dat je geen beeld hebt hoeft namelijk niet de oorzaak te zijn, maar kan ook goed het gevolg van een ander probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallingLeaves
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05-2024
@ thijszor: Geprobeerd, maar geen effect - volgens de monitor nog steeds geen beeld.

@ terw-dan: gelezen,

geheugen is compatible met t mobo (aldus website asrock)

ook geprobeerd met slechts 1 v.d. 2 reepjes geheugen -> geen effekt

en voor wat betreft de voeding: ik neem aan dat die nog goed is (500w spire van nog geen 3,5 jaar oud)

Ben overigens redelijk onbekend op dit gebied lijkt me stug dat t moederbord defekt is - toch?
Omdat alle fans en apparaten wel (lijken te) draaien bedoel ik...

[ Voor 7% gewijzigd door FallingLeaves op 03-07-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet de bedoeling dat je het ding alleen maar leest, neem het ding helemaal door tot je de veroorzaker te pakken hebt.
en voor wat betreft de voeding: ik neem aan dat die nog goed is (500w spire van nog geen 3,5 jaar oud)
Heb je het ding al eens vervangen? Zo niet dan kun je het niet weten.
Ben overigens redelijk onbekend op dit gebied lijkt me stug dat t moederbord defekt is - toch?
Waaorm zou het niet stuk kunnen zijn? Alles kan kapot en sowieso staat Asrock er nou ook niet echt om bekend het meest betrouwbare mobomerk te zijn.