Toon posts:

Diditale DJ controller en Ableton Live

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen professionele DJ maar hou er wel van om mijn liedjes aan elkaar te mixen en ben nu in het bezit van een Hercules MK2 dat ik gebruik in combinatie met Virtual DJ. Nu ben ik wel van plan deze binnenkort te vervangen door een andere, maar weet nog niet welke.

Nu heb ik op het forum van "How to become a DJ" ook veel gelezen over Ableton Live. Dit wordt toch denk ik meer gebruikt voor tracks te maken of te remixen aan de hand van samples en effecten. Maar is moet je hier een speciale controller voor hebben ? En is het mogelijk tegelijk liedjes gewoon te mixen met je DJ-controller en tegelijk gebruik te maken van ableton live ? Of is het ofwel de controller ofwel Ableton, en niet allebei ? Want ik zou het jammer vinden als ik niet meer gewoon plaatjes kan mixen en dit alleen maar kan doen aan de hand van wat dingen op je scherm plaatsen.

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
Ableton Live is meer voor het maken van muziek, danwel Live spelen... Je kan er ook in mixen, maar daar kan je veel beter Traktor voor gebruiken. Traktor is te MIDI syncen met Ableton, dus die kan je tegelijk naast elkaar draaien. Dus kan je in Traktor je tracks laden en draaien en Ableton bijvoorbeeld gebruiken voor je loops. Mocht je vragen hebben, hoor ik dat graag!!!!!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Right... ik denk dat na al deze jaren de vraag niet meer helemaal actueel is... zou je op de datum willen letten aub?

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.