Extern scherm Macbook --> wat probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:35

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds gistermiddag ben ik de trotse eigenaar van een Macbook Pro. Nu heb ik een 23 inch Samsung scherm aangesloten via VGA op m'n Macbook. Ik krijg daarna keurig het dock en de finder balk op m'n externe scherm.

Als ik echter in het dock "systeemvoorkeuren" aanklik verschijnt deze heel eigenwijs op het scherm van m'n Macbook, terwijl dat dus niet de bedoeling is. Hoe is dit op te lossen?

Als ik via het externe scherm op Zet Uit klik, gebeurd er niets. Dit moet ook op te lossen zijn.
Opgelost.

Gr.
Chris

[ Voor 11% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 03-07-2009 14:58 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

In system preferences onder displays heb je een tab genaamd "Arrangement" hier kun je de positie van de schermen bepalen en kun je aangeven op welk scherm het 1e scherm is. Dit doe je door de balk (waar dus al je menu opties inzitten ed) naar je externe scherm te slepen. (het witte balkje in linker scherm op het plaatje dus)
Afbeeldingslocatie: http://william-hook.com/external/skitch/Display_Arrangement-20080930-002355.png
Als je trouwens bedoeld dat er bij de eigenschappen van Displays op beide schermen een venster word geopend dan klopt dit, ieder scherm krijgt een venster voor zijn eigenschappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Herby op 03-07-2009 16:05 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Bedankt, alles is opgelost!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Geef dat ook even aan hoe je het hebt opgelost :) dan heeft de volgende die jou topic met de search vind er ook nog wat aan ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Herby schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:43:
Geef dat ook even aan hoe je het hebt opgelost :) dan heeft de volgende die jou topic met de search vind er ook nog wat aan ;)
ik heb het opgelost door: de witte balk naar mijn grote scherm te verplaatsen en het scherm van mijn macbook in "Arrangement" links van mijn grote scherm te zetten. Daarna kon ik met mijn muis naar het Macbook scherm om zo mijn Systeemvoorkeuren naar het grote scherm te slepen: klaar!