Toon posts:

2e PCI netwerkkaart niet herkend ... :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren even snel een netwerkje aangelegd. Is niet de eerste keer. Krijg echter problemen met het herkennen van een PCI (Realtek) netwerkkaart op een IBM Aptiva. Die heeft 2 pci slots over en nog automtaisch nog handmatig krijg ik hem herkend. Probeer Žm opde (vrije) IRQ 10 te zetten, dat accepteert ie maar na reboot dezelfde mededeling dat er problemen metd e netwerkkaart zijn . Ook met de software van Target rset8019.exe kan ik de kaart niet "initialiseren". 2e Kaart geprobeerd, zwlfde probleeem. HELP ! Beide pcŽs via hub en ingesteld op 192.168.0.1 en 2. Waarbij 2 naar 1 kijtk via gateway 192.168.0.1 Maar ja, daar kan het niet aan liggen want de kaart wordt niet eens gezien ... :(

Verwijderd

dat komt omdat de 2 netwerkkaarten tegen elkaar in werken :'( dat probleem heb ik ook:( meestal krijg ie dat alleen op nieuwe pc's want op ouwe 486 werkt het wel :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je "tegen elkaar inwerken"? Op 192.168.0.1 (waarmee ik uitbel/adsl) heb ik een ISA Realtekje gehangen en die werd automatisch zonder problemen herkend door win98. Op die verrotte Aptiva heb ik beide sloten geprobeerd maar no luck. Elke keer bij boot "vindt" die IBM een "Ethernet PCI controller" (niet een Realtek), maar geen bijbehorende driver. Maakt mij niet uit hoe die IBM Žm ziet, als Žt maar werkt. Gezien het aantal beperkte slots (3) heb ik het vermoeden dat er onboard troep op zit die de boel laat struikelen. In de bios gekeken maar daar staat niets wat ik vreemd vind. Dus ... HELP !!!

Verwijderd

Zijn beide kaarten van realtek??

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34
Het is mij niet gelukt om twee identieke Realtek PCI kaarten werkend te krijgen in één systeem, ik heb het geprobeerd met een Athlon 700 onder Windows98SE en Windows2000 en met een Pentium60 onder Windows98. Ik kreeg ze soms wel werkend, alleen als ik ging internetten dan werkte het interne netwerk daarna niet meer :? . Nu gebruik ik twee kaarten van 3COM en heb ik geen problemen meer (ook niet met 1 3COM en 1 Realtek trouwens).

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:01
Op donderdag 01 maart 2001 13:48 schreef Dutch Treat het volgende:
Probeer Žm opde (vrije) IRQ 10 te zetten, dat accepteert ie maar na reboot dezelfde mededeling dat er problemen metd e netwerkkaart zijn.
Laatst had ik het probleem bij de pc van mijn broertje dat de netwerkkaart het niet deed (uitroeptekentje in apparaatbeheer). IRQ stond op 10. Op IRQ 9 gezet, ding deed het weer als een trein. Was ook een Realtek.

Verwijderd

Even een korte opmerking maar heb je gechecked of het PCI slot wel lekker is (8> ?

Zo heb ik een keer 5 maal een servertje opnieuw gestart voor ik er achter kwam dat de kaart niet optimaal in het slot paste... :?

Na wat buigen en rammen werkte alles goed >:)
Pagina: 1