Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CompuServe] Gewijzigde opzegtermijn telecomwet sinds 01-07?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds nov '07 klant bij Compuserve (internet 8mb & bellen). Aangezien ik vorig jaar november niet heb opgezegd, is deze stilzwijgend verlengd naar november 2009. Volgens de nieuwe wetgeving die sinds gisteren van kracht is zou ik momenteel kunnen opzeggen met 1 maand opzegtermijn (als ik het goed heb begrepen).

Zojuist contact opgenomen met de Customer Service (CS) van Compuserve, zegt de mevr. van de CS dat mijn contract tot November 2009 loopt en dat ik vanaf Oktober kan opzeggen (1 maand opzegtermijn). Ook daarna zou ik iedere maand kunnen opzeggen.

Overigens heb ik in Nov. '07 een één-jarige overeenkomst aangegaan, hetgeen ook door de CS bevestigd wordt.

So the obvious question: wie heeft gelijk?
Volgens de reactie op dit nieuws-item heb lekker gelijk :P Maar als Compuserve blijft volhouden dan gaat het nog een hele rompslomp worden :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 12:00 ]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Jij hebt gelijk

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.consuwijzer.nl...ten_per_1_juli?sview=news

Waarin duidelijk staat:
Stilzwijgend verlengd?
Is uw telecomabonnement vóór 1 juli stilzwijgend verlengd na de eerste contractperiode? Dan mag u dit abonnement ook opzeggen wanneer u maar wilt. De opzegtermijn is vanaf dat moment maximaal 1 maand.
November 2008 is jou contract dus stilzwijgend met 1 jaar verlengt, jij valt dus onder deze regeling.

Blijven ze volhouden van niet, brief sturen en eventueel neerleggen bij geschillencommisie.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 03-07-2009 12:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toentertijd werd je overeenkomst met één jaar verlengd. Dit is volgens de algemene voorwaarden van vorig jaar. Je contract loopt dan ook gewoon nog. Wanneer dit contract is afgelopen zal je per maand op kunnen zeggen. Ik heb trouwens enkele weken geleden een mail van Compuserve gehad, dat ze op dit punt de algemene voorwaarden hebben aangepast.

Edit: blijkbaar heb ik ongelijk. Succes met opzeggen!

[ Voor 7% gewijzigd door wcduck op 03-07-2009 12:13 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
YAY ;)

Zoals gezegd wordt dit wss een hele rompslomp. Ik ga maar eens beginnen met een leuke email....

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik kan uit het nieuwsartikel eigenlijk compleet niet halen wanneer het precies gewijzigd is, en hoe/of dit ook gemeld is aan de verschillende providers.

Ik kan me voorstellen dat (gezien de datum van het nieuwsartikel) dat het nog niet eens bekend is bij ze.

Verwijderd

Topicstarter
IEF schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:28:
Ik kan uit het nieuwsartikel eigenlijk compleet niet halen wanneer het precies gewijzigd is, en hoe/of dit ook gemeld is aan de verschillende providers.

Ik kan me voorstellen dat (gezien de datum van het nieuwsartikel) dat het nog niet eens bekend is bij ze.
Het lijkt me toch dat een wetswijziging die volgens mij een tijdje geleden aangekondigd is, wel bekend zou moeten zijn bij de betrokken partijen...? Indien het niet bij hun bekendgemaakt is (wat me sterk lijkt), dan zouden ze er zelf toch wel achter moeten komen. Iig voor de datum waarop de wetswijziging van kracht is. Anders hebben ze echt wel liggen slapen. Het is BTW ook nog op het nieuws geweest (vliegtaks, sms/bellen goedkoper en deze)!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Telegraaf heeft nog een apart stukje:
Een telecomaanbieder mag nog wel een contract voor bepaalde tijd aangaan, maar als de klant na de eerste periode niet expliciet aangeeft dat hij wil verlengen
Dit lijkt te betekenen als jij wel jaarlijks een nieuw contract oid tekent, dat je dus wel expliciet aangeeft te verlengen en dan geld die maand opzegtermijn dus blijkbaar weer niet.

Kan er echter enkel nieuws over vinden, maar de precieze tekst van de wet heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 03-07-2009 12:37 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze iig een mail gestuurd. Keep u updated.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

SinergyX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:36:

[...]

Dit lijkt te betekenen als jij wel jaarlijks een nieuw contract oid tekent, dat je dus wel expliciet aangeeft te verlengen en dan geld die maand opzegtermijn dus blijkbaar weer niet.
Stel je gaat een abo aan voor 2 jaar bij Vodafone en je krijgt er een gratis telefoon bij. Je moet deze 2 jaar dan uitzitten.
Na deze 2 jaar krijg je vaak een aanbieding om je abo te verlengen en dat je een nieuwe telefoon krijgt. Je moet dan ook dit abonnement uitzitten.
Als je na die 2 jaar -niet- ingaat op de aanbieding, maar gewoon doorgaat met betalen (wat kan) dan blijft je abonnement geldig, maar kun je wel per maand opzeggen.
Zet je echter je abo om naar een sim-only dan ga je dus een nieuw contract aan en moet je deze uitzitten.

Zo lastig is het allemaal niet. De TS staat dus gewoon in zijn recht.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zeg ik ook niet, maar het simpel na contract->1maand opzegtermijn is dus niet altijd het geval. (veel denken nu 1ste contractperiode over -> klaar, maar er zit wel een 'maar' aan vast).

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Maar die 'maar' is wel simpel te begrijpen toch? Het gaat alleen om 'stilzwijgende' verlengingen. Zo is het volgens mij ook bekend gemaakt :) Dat het niet voor álle situaties geldt lijkt me duidelijk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Wraldpyk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 15:10
SinergyX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:36:

[...]

Kan er echter enkel nieuws over vinden, maar de precieze tekst van de wet heb ik nog niet gevonden.
wat ze hier mee bedoelen is dat jij schriftelijk, of mondeling toestemming hebt gegeven voor verlenging (zoals vaak bij mobiele abonnementen gebeurd) dan is dit dus niet stilzwijgend. Zolang ze jou bericht hebben gegeven, en jij akkoord bent gegaan, heb je je gewoon te houden aan je contractduur.
In het geval van de TS lijkt het me wel een geval van stilzwijgend. Dus ik zou zeggen, veel succes met opzeggen.
Pagina: 1