Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video + audio opnemen van scherm

Pagina: 1
Acties:

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 09:06
Ik ben op zoek naar een gratis programma waarmee ik kan opnemen wat er op (een deel van) mijn scherm gebeurt, plus de audio die er op dat moment naar de speakers wordt gestuurd. Zeg maar alsof ik een camera plus richtmicrofoon op mijn scherm richt, maar dan softwarematig. Iemand een suggestie?

Zelf geprobeerd:
-camtasia
-camstudio
-debut video recorder
-snaggit
-tipcam
-... nog een sloot andere programma's
Probleem is dat deze alleen de audio opnemen die op dat moment door mijn microfoon wordt opgenomen. Niet die die uit mijn speakers komt... of ik moet mijn speakers voor mijn microfoon zetten en de boel zo 'kortsluiten' :p

Ik heb ook het programma 3D Desktop recorder gevonden. Dat doet wat ik wil maar is niet gratis.

Iemand het verlossende woord? Bedankt!

Verwijderd

Helaas niet het verlossende woord voor je, maar misschien een optie voor het geval je zoiets niet vindt.

Ik heb in het verleden wel eens een programma langs zien komen die softwarematig de output van je speakers kon redirecten naar input voor je microfoon. Weet uiteraard de naam van het programma niet meer :P
Het is geen oplossing, maar mogelijk wel een workaround. Succes ermee!

edit: Schiet me net te binnen, weet niet of het zo is, maar kan fraps dit misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 11:33 . Reden: toevoeging ]

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Heb je geen kanaal "Wat u hoort" in volumeregeling (opname) ? Daarmee kun je al het geluid op je pc direct opnemen in een opnameprogramma zoals bovenstaande.

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:31:
edit: Schiet me net te binnen, weet niet of het zo is, maar kan fraps dit misschien?
Virtual Audio Cable ?

edit: Excuus, dubbelpost.

[ Voor 6% gewijzigd door sh4dow op 03-07-2009 11:33 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

[google=record desktop] al doorgenomen?

Je kunt games met FRAPS of Xfire video-record tool opnemen, zelf met bijvoorbeeld Windows Movie Maker een muziekje er onder zetten is ook niet zoveel werk.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

sh4dow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:33:
[...]

Virtual Audio Cable ?

edit: Excuus, dubbelpost.
Dat zou het best eens kunnen zijn ja. Is alweer even geleden.

• supern0va
Bedankt voor de reacties. Virtual audio cable zou een workaround kunnen zijn inderdaad. Achteraf een muziekje eronder plakken is inderdaad kinderspel, maar ik wil geen muziek maar de audio die bij die video hoort.

*Gaat googlen naar virtual audio cable.

edit: Hm, beetje jammer dat virtual audio cable ook geen gratis programma is :p Zo blijf je bezig. Ik ga nog ff rommelen, maar suggesties blijven welkom!

[ Voor 23% gewijzigd door supern0va op 03-07-2009 13:01 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Camstudio kun je echt wel daarvoor gebruiken hoor.

Je zegt er niet bij onder welk OS je dit wil doen, maar bijna elke soundcard driver heeft wel een optie waarmee je je gewenste effect kunt bereiken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GOTGbTZv0tKSQ0fGqcQdcMyk/full.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• supern0va
Ik gebruik win XP. Noem me een noob, maar kan je uitleggen waar je die screencap hebt gemaakt? Audio instellingen in configuratiescherm of in camstudio? Kan 't niet vinden.

Verwijderd

Zo te zien audio instellingen in Vista.

• supern0va
Ik geloof niet dat ik dat op mijn pc kan configureren. De audio instellingen in configuratiescherm geven die optie niet weer :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer meuk: SnagIt 8.2.3 eens. Freeware / shareware versie, en kan gewoon naar DivX / Xvid cappen :)
Vereist overigens ook de juisten instellingen van je geluidskaart.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• supern0va
Bedankt voor de tip maar dan zit ik nog steeds met hetzelfde euvel. Hm. *Weer verder rommelt

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten > Tabblad Volume > Volume: Geavanceerd...
Opties > Eigenschappen en het 'balletje' neerzetten bij Opnemen en dan de nodige vinkjes in het vak er onder zetten om per device het opname volume te regelen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Waarom capture je niet direct vanaf het het programma dat je op het scherm hebt draaien ?

Welke scenaria gaat het bijvoorbeeld om ?
Opnemen van beelden een bepaalde site ?

• supern0va
Probleem opgelost. CamStudio (open source dus gratis) kan opnemen 'van speakers'. Het was bij mij nodig om dit handmatig te configureren, anders pakt 'ie alsnog het signaal van de microfoon. Bedankt allemaal!
Pagina: 1