Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag volgende week mijn HBO diploma tekenen omdat ik de opleiding "Technische Informatica" heb afgerond.

Nu wil ik eerst voor 10 maanden reizen en daarna doorstuderen op de VU. Hier wil ik de master "Computer Science" gaan doen. Nu kan je diverse richtingen kiezen waarvan ik de volgende voor mij interessant vind:

- High performance distributed computing
- Internet & web technology

Ontwikkeling vind ik het leukst om te doen. Nu vind ik dit wel alleen leuk als het om uitdagende dingen gaat. Vandaar dat ik veel interesse heb in security en performance van informatiesystemen. Een website ontwikkelen voor een MKB bedrijf is dus absoluut niet wat ik wil, denk eerder aan grote bedrijven als Google, Hyves, etc. waar security en performance een grote rol spelen en dus veel aandacht en denkwerk vereisen.

Nu ben ik officieel wat laat met deze vraag omdat de inschrijvingen eigenlijk het liefst nu al afgerond moeten zijn. Voor mij geld dit niet omdat ik er een jaar tussenuit ga. Het probleem is wel dat ik niet in Nederland ben de komende tijd en dus geen open dagen, etc. kan bezoeken.

Mijn vraag dus aan jullie: wat is nou het grootste verschil tussen de richtingen die ik prefereer? Veel vakken zijn namelijk gewoon hetzelfde. Zit er kwaliteit verschil in, welke is zwaarder om te volgen, etc.? Elke tip, ervaring, etc. helpt mij enorm :)

Bedankt!

Verwijderd

Ik heb zelf alleen het vak Distributed Systems gehad van Maarten van Steen op de VU. Dat is wel echt een gaaf vak van een coole docent. Die man weet je echt te boeien, erg onderhoudend ook. Dat lijkt me dus wel een interessante studierichting.
Dat vak was echter wel erg lastig vooral vanwege het tempo (8 weken). Daarnaast was het voor sommige van onze studierichting (System & Network Engineering) lastig om alle programmeer concepten te begrijpen omdat ze die voorkennis niet hadden. Maar dat moet voor jou dus geen probleem zijn :)