ST706 vraagt om wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• LangeJanneman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-07-2021
Mensen,

Probleem.
Ik heb nu een tijdje ADSL van online. Daarbij kreeg ik de ST706 van speedtouch.

Hier heb ik een aantal configuraties op uitgevoerd (port forwarding en wireless beveiligen) en dat ging allemaal perfect.

Nu echter moet ik weer een port wijzigen/toevoegen en wil ik inloggen op de webinterface. Die vraagt tot mijn verbazing opeens om een wachtwoord.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Andere browser (firefox)
  • telnet
  • Internet afgezocht op allerlei trefwoorden.
Nu heb ik het vermoeden dat op één of andere manier de router gereset moet worden maar ik werk op afstand en ik kan er natuurlijk op geen enkele manier in komen.

Vraag
Heeft iemand een idee om toch dat wachtwoord te verwijderen of de router te resetten zonder dat ik een gebruikersnaam/wachtwoord nodig heb?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Even voor de duidelijkheid:
De SpeedTouch™ komt met een standaardgebruiker; diens gebruikersnaam is
‘Administrator’ en het standaardwachtwoord is blanco.
Dat werkt dus niet?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:22

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Noem me wellicht wantrouwend, maar jij hebt de modem toegezonden gekregen, zelf geinstalleerd, maar je kan er nu niet bij komen? Wat als hij kapot gaat? Hoe wordt ie dan vervangen?

Niet dat ik je er van beschuldig, maar wie zegt me / ons dat het niet over de modem/router van de buurman gaat die je op afstand over wil nemen?

[ Voor 0% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-07-2009 11:15 . Reden: typo ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij vraagt die ST alleen om een wachtwoord wanneer hij vanbuitenaf benaderd word, en niet intern.
Ik ben bang dat je moet wachten tot je fysiek bij je router bent.

Overigens ben ik het lichtjes met AllSeeyinEye eens, gelieve dus allen aan de regels te denken in dit topic.

Tijd voor een nieuwe sig..

• LangeJanneman
@CodeCaster: Nee helaas werkt dat niet. verder heb ik al geprobeerd:
admin - admin
admin - blanco
orange - blanco
online - blanco
En een hele reeks anderen.

@AllSeeyinEye: Ik kan er wel bij komen maar vanavond pas. Mijn router is alleen van binnenuit te bereiken. Ik bel dus in op mijn pc en ga van daaruit met telnet/firefox/ie naar mn router, hier vraagt hij om een wachtwoord.

Het probleem is dat ik vanaf mijn werk probeer om een openVPN op mijn linux-bak werkend te krijgen thuis maar hier moet ik een poort voor openen en dat kan ik nu niet omdat ik de router niet in kom.

Nu kan ik vanavond wel mijn modem resetten maarja, ik dacht als ik hier iemand weet hoe dat kan zonder dat ik een gebruikersnaam/wachtwoord nodig heb dan kan ik verder met mijn configuratie/testen.

Overigens kan ik van buitenaf niet eens bij mijn router omdat die poort (80) door verwezen staat naar mijn webserver. Als iemand graag zekerheid wil dan kan ik diegene per PM mijn IP-adres sturen en kan diegene dat zelf zien.

[ Voor 12% gewijzigd door LangeJanneman op 03-07-2009 13:06 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
LangeJanneman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:09:
Mensen,

Probleem.
Ik heb nu een tijdje ADSL van online. Daarbij kreeg ik de ST706 van speedtouch.

Hier heb ik een aantal configuraties op uitgevoerd (port forwarding en wireless beveiligen) en dat ging allemaal perfect.

Nu echter moet ik weer een port wijzigen/toevoegen en wil ik inloggen op de webinterface. Die vraagt tot mijn verbazing opeens om een wachtwoord.
Ze hebben een paar dagen terug onderhoud gepleegd, alhoewel ik geen idee heb wat ze precies hebben gedaan. Misschien dat het iets met de modem van doen heeft. Misschien verstandig om even contact met ze op te nemen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 09:38
Je kunt 'm natuurlijk terugzetten naar factory defaults.

Ikzelf maak altijd een kopietje van de config nadat ik iets aangepast heb, dus in mijn geval zal zoiets weer up en running zijn in 5 minuten. Mocht je geen kopietje van de config hebben, dan ben je wat langer bezig. In dat geval is een goede tip om te zorgen dat je alle informatie hebt verzameld voor je reset, want als je nog iets provider-gerelateerd moet opzoeken als je al gereset hebt........

hmmm iets te lang gedaan over het posten :)

[ Voor 4% gewijzigd door mbaltus op 03-07-2009 13:09 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• LangeJanneman
@mbaltus: ik wou hem dus inderdaad terugzetten naar factory defaults alleen moet ik dan óf de router in (waar een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig is) óf ik moet een hard-reset doen. Dan moet ik fysiek aanwezig zijn en dat kan vanavond pas laat.

Maar zoals ik het nu zie zit er weinig anders op dan wachten tot ik thuis ben.

Verwijderd

Ben benieuwd naar je oplossing.
Sinds de storing moet ik ook opeens (lokaal) een wachtwoord invoeren.
Dat was dus niet zo.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb ook (sinds een paar uur) een Speedtouch 706 van Online.

Er is mee geklooid door Online denk ik, want als ik een telnet-sessie open naar mijn modem (ip 10.0.0.138) dan kan ik niet met de default wachtwoorden (admin/admin volgens documentatie die ik heb gevonden) inloggen en de standaard-user "orange" heeft geen rechten om erop te zitten.

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om te resetten naar factory defaults (als dat al niet de aangepaste settings zijn). Het lukt me alleen nog niet om mijn oude modem (een Fritzbox) te gebruiken, ondanks dat ik volgens mij de goede instellingen heb gevonden.

[update]

Inderdaad geklooid door online. Als je root-rechten op je modem wil hebben, dan kun je deze hack toepassen:
http://www.adslgg.nl/modu...ums&file=viewtopic&t=4567

Wat je in principe doet is een restore forceren van aangepast userinstellingen. Met de aanpassingen zoals in dit topic wordt je meteen ook superuser. (in dit geval de gebruiker "orange" of "online" aanpassen. Als je het wachtwoord wil zetten kun je natuurlijk ook alleen de eerste regel veranderen in:
add name=orange password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=SuperUser hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9 defuser=enabled
Als het goed is zou je wachtwoord dan 'su' moeten worden.

Voor mij werkte het (Safari heeft ook een "developer" mode, waarmee je de aanpassingen kunt doen).

Toch lijkt het trouwens erop dat de "rootuser" bij mij nog niet alle mogelijke rechten heeft (maar in ieder geval toch fijn dat je je eigen modem in kan telnetten).

[ Voor 44% gewijzigd door Keypunchie op 27-07-2009 21:44 . Reden: hack bijgevoegd. ]

Pagina: 1