2.5mm TRS-jack de nieuwe standaard!!!

Pagina: 1
Acties:

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10-2025
Alweer 4.5 jaar geleden kreeg ik mijn HTC Magician binnen in een pakketje. Toen ik het apparaat bekeek zag ik iets prachtigs, maar wel iets dat mij tot op de dag van vandaag grote ergenis geeft. De 2.5mm TRS-audio-jack: Wikipedia: TRS connectorAfbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/27/Photo-audiojacks.jpg/200px-Photo-audiojacks.jpg
Op elke mp3/4-speler/telefoon zit tegenwoordig een immens grote 3.5mm audiojack, maar nu alles draagbaarder en kleiner wordt moet ook de audio-jack meekrimpen naar een 2.5mm audiojack (net zoals de microUSB). Voordeel is dat de 2.5mm jack intern veeel minder ruimte in beslag neemt dan de 3.5mm jack. Ik bedoel volgens is de helft van de binnenkant van de nieuwe iPod Shuffle gereserveerd voor de 3.5mm jack.
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetfacts.nl/wp-content/uploads/2009/03/apple-ipod-shuffle.jpg
Ik begrijp volledig dat alle headsets vervangen moeten worden vervangen (of gebruik moeten maken van een convertertje) maar on the long run hebben we hier allen veel profijt van! en ik denk dat de mp3/telefoon fabrikanten hier ook dolblij mee zullenzijn. Dan hebben ze namelijk meer ruimte om spulletjes in de phone te bouwen.

Dus schreeuw het van de daken: MAAK 2.5mm TRS-JACKS DE NIEUWE STANDAARD!!!!

Is het raar dat ik dit denk?

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 18:47
De kleinere trs heeft wel als nadeel dat hij minder contactvlak heeft (meer storing bij audio) en makkelijker kapot gaat (machanisch kleine). Ook het binnenwerk wat in de telefoon/ipod zit is kleine uitgevoerd en zal sneller stuk gaan is mijn idee.

Dus ik zou het niet te hard roepen ;)

Daarnaast zie ik liever dat ze de SIM-kaart houder uit de telefoon slopen en de SIM chip op het 'moederbord' monteren. Alwaar de klant ze kan inprogrammeren vanaf zijn computer oid. Dat zou denk ik behoorlijk wat schelen (en maakt multi SIM een stuk makkelijker).

[ Voor 36% gewijzigd door aequitas op 03-07-2009 10:31 ]

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik zeg, terug naar de 6,3mm Jack. Dat was tenminste nog een echte connector. Dit lijkt me wel erg klein. Jammer dat ze niet meteen overgaan op een magnetische verbinding, Apple heeft daar toch patent op?

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
udenjpg schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:31:
Ik zeg, terug naar de 6,3mm Jack. Dat was tenminste nog een echte connector. Dit lijkt me wel erg klein. Jammer dat ze niet meteen overgaan op een magnetische verbinding, Apple heeft daar toch patent op?
Ik geloof niet dat ik mijn oordopjes via een magnetische verbinding aan mijn mp3 speler wil. Deze zal in veel situaties losgaan waarin je dat helemaal niet wil.