Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:20

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Ik wilde laatst weer eens Far Cry 2 gaan spelen, maar al zeer snel merkte ik dat bepaalde dingen niet klopten. Bepaalde 2D textures wilden niet helemaal goed weergegeven worden. Het ging daarbij om bijvoorbeeld het "handje" dat normaliter verschijnt bij een deur die open kan, maar ook om de cijfers die aan moesten geven hoeveel granaten/molotov cocktails ik nog had. In plaats van de goede iconen kwam er af en toe een knopje van een XBOX-controller langs (geen grap, blijkbaar zitten dat soort dingen ook in de PC-versie).

Dat vond ik op zich helemaal niet zo'n probleem. Van de granaten ben ik meestal niet afhankelijk, en het maakte de game niet onspeelbaar. Later liep ik echter wel tegen een aantal andere problemen aan. Zo was ik bezig met een missie voor de wapenhandelaar, toen ik plotseling de standaard malaria-aanval kreeg. Het pilletje was zo geslikt, maar het mocht niet baten: het effect bleef doorgaan. Hoewel het ergste na verloop van tijd wel overgaat, blijf je dan zitten met een constant van semi-blurry tot geen-hand-voor-ogen-kunnen-zien wisselend beeld. Het ergste hiervan was nog wel dat dit na het opnieuw laden van de laatste savegame niet opgelost was.

Ik ging ervan uit dat dit een éénmalig probleem was, en besloot gewoon een veel oudere savegame te laden. Doorgaande met die savegame kwam ik uiteindelijk weer een malaria-aanval tegen, maar deze verliep verder goed. Omdat ik graag een uitgebreide keuze wilde hebben in de wapens die ik kon kopen, besloot ik later nog eens een missie te doen voor de wapenhandelaar. Echter, toen ik na een (meesterlijk geplande, al zeg ik het zelf) succesvolle aanval op het konvooi zag dat mijn missie niet geslaagd was, schrok ik een beetje. Ik had namelijk al een tijdje niet gesaved, en nu ik deze missie niet af kon maken moest ik wéér opnieuw beginnen? Toen ik uit frustratie een aantal magazijnen leegde op het brandende karkas van de (volgens het spel nog niet helemaal vernietigde) truck, merkte ik nog iets op waardoor ik ging twijfelen of al deze problemen niet met elkaar te maken konden hebben. Ook de effects die kogels geven wanneer ze de truck raakten zagen er niet normaal uit. In plaats van mooie vonken waren het hoekige dingen met vreemde felle kleuren. Wel in het patroon van een vonkenregen, dus eerder was het me niet opgevallen.

Daarna ben ik de volgende dingen gaan proberen:
[list=1]
• Het spel opnieuw installeren, zonder te updaten naar de nieuwste versie
• Het probleem bleef, dus toch maar weer updaten
• Ook geen oplossing, dus besloot ik oudere videodrivers te installeren. Ik ging terug naar versie 182.50 van de GeForce drivers
• Helaas, een nieuwere versie geprobeerd (185.85 en later ook 186.18), maar ook dit mocht niet baten
• De grafische instellingen wat naar beneden gooien, mocht helaas ook baten
• Het spel op mijn andere beeldscherm draaien (de wanhoop sloeg toe), helaas ook zonder succes
• Een crack gedownload van internet, misschien dat dat zou helpen (niet dus)

Ik zie geen andere mogelijke oplossingen meer, dus vandaar mijn vraag of iemand dit probleem misschien herkend, en mij er wat meer over kan vertellen. Ik vind het namelijk erg jammer dat ik het spel niet meer kan spelen.

Last but not least, hier zijn de specs van de PC waarop ik het spel draai:
CPUIntel C2Q Q9450
Grafische kaartClub3D GeForce 9800GTX
Geheugen4 Gigabyte
OSWindows Vista 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Echt niemand die een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 13:41
Laatste updates van het spel al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Saampje1460 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 02:42:
Laatste updates van het spel al geinstalleerd?
Zie stap 2 die ik nam:
Het probleem bleef, dus toch maar weer updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 13:41
Patriot schreef op maandag 06 juli 2009 @ 02:46:
[...]

Zie stap 2 die ik nam:

[...]
Andere videokaart al eens geprobeerd?
En misschien Vista/7 opnieuw installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Saampje1460 op 06-07-2009 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Saampje1460 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 02:47:
[...]

Andere videokaart al eens geprobeerd?
En misschien Vista/7 opnieuw installeren.
Ik heb vanmiddag een andere videokaart erin gestoken. Dat had (behalve dat het een stuk minder soepel draaide omdat het een slechtere kaart is) geen effect. Vista opnieuw installeren vind ik eerlijk gezegd een beetje een paardenmiddel, gezien al mijn andere games het nog gewoon prima doen (heb BF2, Crysis (zowel gewoon als Warhead), GTA IV, Splinter Cell, World in Conflict en Supreme Commander (vanilla en de uitbreiding) geprobeerd, die draaiden allemaal zonder problemen) kan ik me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Het is in ieder geval iets wat ik niet ga proberen, omdat het me de moeite niet waard is (leuk spel dat Far Cry 2, maar niet zó leuk dat ik er zoveel gezeik voor over heb ;)).

Mocht iemand nog een ander idee hebben, dan sta ik open voor suggesties.
Pagina: 1