Toon posts:

Wekkerradio zonder verlichting gezocht (lastig, kennelijk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje rare vraag misschien (lijkt me toch wel in het juiste subforum), maar ik zoek al een tijdje naar een nieuwe wekkerradio. Ik ben alleen een hele lichte/slechte slaper, en kan totáál niet tegen die lampjes die erin zitten. Ik zit op dit moment met een klein klokje dat gelukkig geen standaard backlight/LED verlichting heeft (gewoon een knopje ingedrukt houden en je hebt licht, als het moet) maarrr ik wordt wel wakker met een gruwelijk irritante zoemende piep (of piepende zoem?) en het is toch een stuk relaxter wakker worden met de radio aan. Maar jammer genoeg krijg ik maar geen redelijk goedkope, simpele wekkerradio gevonden zonder constante verlichting. Vandaar mijn oproep of iemand wel een wekkerradio weet die aan mijn eisen voldoet.
Alvast bedankt :)

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:38

sanzut

It's always christmas time

Kan je/een telefoon je hier misschien niet bij helpen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of een wekker met die ouderwetse leds zonder verlichting (die zwart op groene letters).

Zoiets:
http://www.kieskeurig.nl/...ean/rcr-2/reviews/157896/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Lichtgevende dingen kan je toch aftapen? Of nog bij-de-wortel-grijpender...lampjes lossolderen.

Verwijderd

Duct tape ;)

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-12 12:45

Nic

Vrij

Ik heb deze thuis:
http://www.sangean.nl/Nederlands/?opt3=RCR-2&opt5=482
Gekocht een jaar of vier geleden bij de Kijkshop voor een paar tientjes. Heeft een LCD-display, en de achtergrondverlichting kun je aan of uit schakelen (met het knopje rechtsonder, is op de tast te vinden in het donker). Geeft dus geen licht als je dat niet wilt. Heeft veel functies (DCF gestuurd). Enige nadeel: ik wordt er 's morgens wakker van als 'ie af gaat. Maar dat schijnt het doel te zijn van zo'n ding. ;-)
Afbeeldingslocatie: http://www.sangean.nl/Nederlands/Products/Smallpicts/rcc_RCR-2_pict_small.pjpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Nic op 03-07-2009 01:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor alle reacties al :)
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:05:
Of een wekker met die ouderwetse leds zonder verlichting (die zwart op groene letters).

Zoiets:
http://www.kieskeurig.nl/...ean/rcr-2/reviews/157896/
Hmm, beetje duur, zocht eigenlijk naar een simpel, goedkoop dingetje :p Deze radio heeft ook een LED display, heeft die dan ook geen constante verlichting? Anders haal ik die gewoon.
dsltv schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:25:
Ik heb deze thuis:
http://www.sangean.nl/Nederlands/?opt3=RCR-2&opt5=482
Gekocht een jaar of vier geleden bij de Kijkshop voor een paar tientjes. Heeft een LCD-display, en de achtergrondverlichting kun je aan of uit schakelen (met het knopje rechtsonder, is op de tast te vinden in het donker). Geeft dus geen licht als je dat niet wilt. Heeft veel functies (DCF gestuurd). Enige nadeel: ik wordt er 's morgens wakker van als 'ie af gaat. Maar dat schijnt het doel te zijn van zo'n ding. ;-)
[afbeelding]
Bedankt, ik zie hem inderdaad op de site van Kijkshop.nl staan. Maar op de Kieskeurig pagina van dat model zie ik dit weer staan:
De veel hieronder genoemde klacht dat het oranje kleurig display van de RCR-2, niet is te dimmen:
Het type RCR-22 kan wel wel. Een paar dagen dit type in bezit en met een draaiknop aan de onderkant van de wekker, is het display (en het rode lampje ter activering van een alarm) volledig te dimmen.
Dus voor toekomstige kopers: als een donker display belangrijk is: RCR22
Dus ja, wat moet ik nou geloven :P Die RCR22 is wel een paar tientjes duurder, maar als het display gewoon uit kan zoals jij zegt ga ik mezelf die paar tientjes gewoon besparen en haal ik die RCR-2.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:01:
Super bedankt voor alle reacties al :)

[...]

Hmm, beetje duur, zocht eigenlijk naar een simpel, goedkoop dingetje :p Deze radio heeft ook een LED display, heeft die dan ook geen constante verlichting? Anders haal ik die gewoon.
Dat is een andere techniek. Die cijfertjes geven licht, ik zou me er niet aan storen maar doet dat wel begrijp ik.
[...]

Bedankt, ik zie hem inderdaad op de site van Kijkshop.nl staan. Maar op de Kieskeurig pagina van dat model zie ik dit weer staan:

[...]

Dus ja, wat moet ik nou geloven :P Die RCR22 is wel een paar tientjes duurder, maar als het display gewoon uit kan zoals jij zegt ga ik mezelf die paar tientjes gewoon besparen en haal ik die RCR-2.
Die RCR2 is dezelfde als waar ik het over heb (die jij duur vindt). De displayverlichting kan niet dimmen maar wel uit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:01:
[...]

Dimmen is iets anders dan uit :) Dimmen is gewoon dat je bij het duurdere model de intensiteit van de verlichting kan regelen. Bij dat andere model kun je het alleen maar uit zetten, maar dat is precies wat jij wilt :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17
Deze projecteert de tijd op de muur of plafond: wekker

Als die niet aanstaat, is het display verder gewoon donker.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-12 12:20

Xanax959

relax...

Ik heb deze, kostte me 50 cent :)
Ik moest wel even het motortje van de klok weer gangbaar maken. (vastgekoekt smeermiddel)
Het enige licht is een zacht gloeiend 230 volt neon lampje. En, dat is misschien een nadeel, elke minuut een zacht tikje van het omklappen van het volgende cijfertje.
Afbeeldingslocatie: http://www.teenagewasteland.de/img/technik/rw_siemens_alpha_rg222_gr.jpg

meer informatie

Atari portfolio Dos 2.11

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43

Alfisti

So macht Reisen Spaß

http://www.kieskeurig.nl/...icf-c273l/reviews/255529/

Deze staat hier op het nachtkastje, ook met de verlichting uit ;) Display is in drie standen te dimmen.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Xanax959 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:44:
Ik heb deze, kostte me 50 cent :)
Ik moest wel even het motortje van de klok weer gangbaar maken. (vastgekoekt smeermiddel)
Het enige licht is een zacht gloeiend 230 volt neon lampje. En, dat is misschien een nadeel, elke minuut een zacht tikje van het omklappen van het volgende cijfertje.
[afbeelding]

meer informatie
Lekker retro 8)

Alleen gaat ie wel voorafgaand aan een gewenningsfase met het omslaan van die cijfers, zodra een klok hard tikt gaat ie ook mijn kamer uit ;) Aangezien de TS een hele lichte/slechte slaper is lijkt me die dan ook niet echt geschikt, maar verder is ie top.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:42
De lidl heeft regelmatig een mp3 wekker met 32mb intern geheugen in de aanbieding. Ik heb hem zelf ook, komt wel bagger geluid uit , maar het is iig anders al die irritante zoemtoon. En hij is natuurlijk zonder verlichting, zolang je niet op de knopjes drukt..

[ Voor 17% gewijzigd door w-dev op 04-07-2009 20:21 ]

Pagina: 1