Toon posts:

Linksys WAG160N geeft lagere snelheid *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe router/modem combi aangeschaft, aangezien mijn vorige SMC ding was overleden door de bliksem. Het geval is een Linksys WAG160N Wireless N router met ingebouwd Annex A
ADSL2 +modem. Installatie en apparaten laten verbinden ging prima, zelfs op zon warme dag. Nu wil alleen het geval dat mijn internetsnelheid behoorlijk heen en weer gaat, en over het algemeen flink lager uitvalt. Waar ik op speedtest.nl eerder constant 425 kbps gemiddeld haalde, is dat nu gezakt naar 25-300 kbps, maar meestal toch flink onder de 200 kbps. Ik heb de firmware van het ding reeds geupgrade naar 1.00.15, en alle instellingen zoals multiplexing enzo gecheckt bij mijn provider. Verder heb ik het hele potje ook nog eens geprobeerd zonder netwerkbeveiliging. Bovendien is de situatie hetzelfde voor een pc met kabel naar router als een draadloos apparaat.

Help?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit.
Verzoek om volgende keer een wat duidelijkere titel te verzinnen en ook wat minder 'ongeintresseerde' termen in je post te gebruiken.
Benaming zoals 'dat ding' 'geval' enzo komen nogal ongeintresseerd over ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kan zijn dat dat modem gewoon brak is, maar probeer eerst dit:

* Modem direct op is/ra punt (dus splitter er tussen uit)
* Evt andere splitter
* Op welke snelheid traint je modem in? Dat zie je in de webinterface, en niet wat je haalt in speedtest. Dat laatste kan beinvloed worden door lokale omstandigheden in je wifi netwerk namelijk.
Zie je verschil in snelheid waarop het modem intraint met/zonder splitter? En in hoeverre wijkt dit af van het abonnement wat je hebt?

Mocht je een 4/1 abonnement hebben bijvoorbeeld, en je modem traint in op (ik noem maar wat) 3854kbps, dan is dat redelijk. Traint ie stelselmatig < 3000kbps in, dan is er iets mis met het modem zelf, uitgaande van het feit dat je het zonder splitter e.d. hebt geprobeerd. Ook zou je even kunnen bellen met je provider, wellicht dat zij je meer kunnen vertellen over de lijnstatus etc.

Succes!