[Win2k3]Dubbel op user inloggen via ext.bureau. is mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Hoi,

Ik heb een PCtje in de meterkast staan, met Windows Server 2003 Enterprise erop.

Ik maak verbinding via het programma "Verbinding met extern bureaublad" wat standaard in Vista zit.

Hiermee kan ik dan de PC bedienen zonder een fysieke monitor/toetsenbord/muis.

Dit werkt prima, maar ik heb ingesteld op de server dat hij automatisch moet inloggen op een bepaald userprofiel. Laten we dit profiel A noemen.

De PC werkt zoals het moet, als ik een echte monitor er aan hang dan zie ik ook dat hij ook echt inlogt op A.

Maar als ik dan via "Verbinding met extern bureaublad" verbinding maak, krijg ik eerst de inlogprompt.

Ik log daar ook in met account A, maar dan krijg ik niet hetzelfde te zien als wat ik zou zien als ik een echte monitor aan de PC zou hangen.

Het lijkt wel of hij dan een bepaald userprofile laad.

Hoe zorg ik dat ik gewoon precies hetzelfde zie via dat "Verbinding met extern bureaublad" als met een normale monitor? Want ik moet nu gewoon inloggen op de PC.

Ik wil eigenlijk net zoiets als VNC. Maar zonder VNC te gebruiken, want dat "Verbinding met extern bureaublad" zit bij Vista en XP al ingebouwd, en is wel erg handig (met uitzondering van dit probleem).

Het verhaal is misschien nogal cryptisch, ik wist niet hoe ik het beter kon omschrijven namelijk 8)7

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De opdracht 'mstsc /console' (zonder ') is jouw held. :)

Anders krijg je meerdere sessies inderdaad, daardoor krijg je verschillende dingen te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2009 23:55 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Probeer eens te verbinden met de computernaam/ip-adres met daarachter
/console

Ik weet dat het bij Windows2003 werkt, wellicht ook bij XP zoals bijv hier vermeld. waarom denk ik nu weer XP te lezen 8)7 2003 werkt dus sowieso.
Let ook even op http://blog.shijaz.com/2008/01/no-more-mstscexe-console.html

[ Voor 24% gewijzigd door Korakal op 02-07-2009 23:58 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
tsja, /console of /admin gebruiken ( verschilt tussen XP / vista / mstsc versie )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

XP doet (zonder hak en breekwerk met unsupported dingen) toch alleen maar de Console sessie want er is maar één sessie mogelijk.

Of je moet de client op XP bedoelen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alt-92 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:58:
XP doet (zonder hak en breekwerk met unsupported dingen) toch alleen maar de Console sessie want er is maar één sessie mogelijk.

Of je moet de client op XP bedoelen?
TS wil met mstsc naar een Windows 2003 machine RDP'en. Meerdere sessies zijn dan zeker mogelijk.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Clients zijn XP/Vista. De server is Win 2003

Maar het is nu opgelost overigens. Heb gelijk die switch ' /admin ' toegevoegd aan de snelkoppeling, zodat het automatisch goedgaat :)

[ Voor 61% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2009 01:23 ]

Pagina: 1