Toon posts:

langzame folder browsing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe pc gebouwd en ik heb nu het volgende probleem.

wanneer ik door mijn mappen heen loop heeft het openen van een map een delay van ongeveer 1 seconde.

dus ik doe dubbel klik en dan krijg ik ongeveer 1 seconde het zandlopertje en dan pas laat hij zien wat er in de map zit (maakt niet uit of de map leeg is of niet. hij doet er een seconde over om te openen). dit doet hij bij alle mappen en ook als ik een map omhoog ga doet hij dit.

ik heb een:

Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS, 1.5TB

het enige wat verschil maakt is een voice chat met xfire.

- als ik xfire opstart is hij nog sloom
- als ik een chatvenster open is hij nog sloom
- als de voice chat verbinding tot stand is gebracht is hij weer snel en openen de mappen meteen.....

ik heb echt geen flauw idee waarom dit het geval is en ik zou dus graag willen weten of jullie me kunnen helpen, want als je veel mappen hebt ben je zo 20 seconden kwijt om in een map te komen :(

het kan trouwens niet liggen aan de overige hardware van die is goed genoeg:

cpu: Q9550
vid kaarten: 2x XFX GTX 260 Black edition
4 gb ram.

alvast bedankt.

PS: ik kan de drivers niet updaten want het is een nvidia moederbord en de sata drivers daarvoor geven bij mij bsod's

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als die SATA drivers BSOD's geven is het toch zeker wel handig om eens te onderzoeken waarom dat dan is.... (het heeft wellicht met het probleem te maken).

Om een voorbeeld te geven, de drivers van een Nforce 4 moederbord moeten na een bepaalde versie altijd in combinatie met een latere serie BIOSsen gebruikt worden. Anders veroorzaken ze BSOD's.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Welk OS? Je dient de SATA drivers bij XP al tijdens de installatie te installeren, Vista en W7 zouden perfect moeten werken ná de installatie (hoewel tijdens veel makkelijker is dan het was bij XP). Dit doet me erg denken aan óf PIO modus, foute drivers, óf hoge CPU load. Wat voor tasks heb je draaien.

Is trage folderbrowsing ook een probleem op bijvoorbeeld een USB drive? Zoja: dan heb je waarschijnlijk in het foute forum gepost.

Verwijderd

Topicstarter
@kalizec:

ik weet waardoor de bsods komen, door de sata driver. ik heb heel veel anderen gezien die precies hetzelfde probleem hebben met dezelfde driver.

het ziet er naar uit dat ik de dader heb gevonden. de audio kaart...

ik vond het al raar dat alleen tijdens een voice chat hij het goed deed dus later toen ik een video aan het kijken was probeerde ik het weer en toen deed hij het ook goed (ik had toen geen vc).

ik heb toen in device manager de audio kaart uitgezet en toen deed hij het goed zonder vc of video..

wat zou dan het probleem kunnen zijn met de audio kaart???

PS: ja hij deed het ook op de USB stick en externe USB hdd

================
EDIT:

sorry voor m'n taal gebruik maar OMFG |:( WTF WTH
ik heb dus de kaart uitgedaan enzo, en toen bedacht ik me, heeej misschien vind de audio kaart het kleine "klikje" wat je hoort als je een map opent niet zo leuk..... dus heb ik dat klikje uitgedaan en hey presto hij deed het opeens.. voorlopig tenminste.. nu maar hopen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 01:23 ]