Ik ben zelf bekend met VBA in Office en heb in een ver verleden ooit wat met VB 6 gedaan, maar nu wil ik een stapje professioneler aan de slag en bij voorkeur browser based. Daarom ben ik begonnen in Visual Studio 2008 Express met uittesten wat de mogelijkheden zijn.
Ik loop echter tegen een probleem aan, waar ik geen werkende oplossing voor weet te vinden. Ik wil namelijk voor een project dat ik mijn hoofd heb een aantal forse delimited files inlezen. Ik krijg alleen geen simpel textbestand ingelezen. Een stuk code dat ik van het internet heb geplukt en aangepast zou moeten werken, maar dat doet het niet.
Dit is de code:
Ik krijg de volgende boodschap:
Dit heb ik gedaan en krijg nog steeds dezelfde error. Heeft iemand dit eerder opgelost en zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dit wel werkend krijg? Elke vorm van hulp is welkom, alvast dank hiervoor.
Ik loop echter tegen een probleem aan, waar ik geen werkende oplossing voor weet te vinden. Ik wil namelijk voor een project dat ik mijn hoofd heb een aantal forse delimited files inlezen. Ik krijg alleen geen simpel textbestand ingelezen. Een stuk code dat ik van het internet heb geplukt en aangepast zou moeten werken, maar dat doet het niet.
Dit is de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles Button1.Click Using MyReader As New _ Microsoft.VisualBasic.FileIO.TextFieldParser("C:\test.txt") MyReader.TextFieldType = FileIO.FieldType.Delimited MyReader.SetDelimiters(",") Dim currentRow As String() While Not MyReader.EndOfData Try currentRow = MyReader.ReadFields() Dim currentField As String For Each currentField In currentRow MsgBox(currentField) Next Catch ex As Microsoft.VisualBasic.FileIO.MalformedLineException MsgBox("Line " & ex.Message & _ "is not valid and will be skipped.") End Try End While End Using End Sub |
Ik krijg de volgende boodschap:
Nu dacht ik een solution te hebben gevonden, maar deze werkt niet.De aanvraag voor machtiging van type System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089 is mislukt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 'Set permission doing the following: ' 'Change the Code Group permission setting to Full Trust. ' 'Via Control Panel -> Administrative Tools -> Microsoft .NET Framework 1.1 Configuration ' -> Runtime Security Policy -> Machine -> Code Groups '-> All_Code, and set the permission to "Full Trust" |
Dit heb ik gedaan en krijg nog steeds dezelfde error. Heeft iemand dit eerder opgelost en zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dit wel werkend krijg? Elke vorm van hulp is welkom, alvast dank hiervoor.