Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb mijn Nintendo DS dankzij het M3 Real flashkaartje kunnen om toveren in een zeer compleete media hub. Maar omdat dit kaartje de NDS firmware (en software) moet emulaten vreet deze aan mijn batterij, waardoor hij het niet erg lang uithoud.
Zeker niet tijdens het luisteren van muziek of het bekijken van een film als je op het vliegtuig zit.

Nu dacht ik een portable zonnepaneeltje aan te kopen dat geschikt is voor de Nintendo DS. Maar ik vind er enkel voor de DS Lite.
Op zich is dit geen probleem omdat ik via een speciaal usb kabeltje (dat naar het zonnepaneetje en de DS gaat) zo het ook compatible weet te krijgen met mij DS.

Maar de spanning die over de batterij komt te staan is 5.5V (voor de DS Lite) terwijl mijn oudere DS 5.3V nodig heeft.

Mijn vraag is nu: als ik 5.5V op mijn batterij hang, zal dit dan schade toebrengen?

Groeten,
Esparoba2

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een hoger voltage is doorgaans niet aan te raden. Niet goed voor de batterij. Ik weet echter niet wat 0.2V extra doet. Ik zou zeggen dat dat wel wat meevalt. Overigens, als het via het USB-protocol gaat.. dan zou het 5V moeten zijn. Aangezien dat het voltage is waar USB op draait.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:14:
Een hoger voltage is doorgaans niet aan te raden. Niet goed voor de batterij. Ik weet echter niet wat 0.2V extra doet. Ik zou zeggen dat dat wel wat meevalt. Overigens, als het via het USB-protocol gaat.. dan zou het 5V moeten zijn. Aangezien dat het voltage is waar USB op draait.
Ja, maar de specificaties van het zonnepaneeltje geven aan dat het 5,5V output heeft. De USB aansluitingen is ook bedoelt om via die manier de interne batterij van het zonnepaneeltje op te laden zonder het paneeltje in de zon te leggen.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 18:41
Is de Philips Power 2 Go

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2007/08/philips-power2go.jpg

Niets voor jou?

Je hebt er verschillende versies van, geschikt voor dingen als een mp3-speler tot laptops. Ook worden er (als ik me niet vergis) een lading aan kabeltjes bijgeleverd waaronder eentje voor de DS. Het uitgangsvermogen is 5,6 volt, echter is het dus mogelijk om je ds hiermee op te laden dus lijkt me niet dat hij de DS teveel zal geven. Denk dat het apparaatje zich aanpast aan hetgeen je erop aansluit, aangezien je er ook zowat elke telefoon aan kan hangen.

Het lijkt mij iig handiger dan een zonnepaneeltje, welke onder de beste omstandigheden een bepaald vermogen levert. Goede kans ook dat het paneeltje bij weinig zon/UV net niet die spanning kan leveren om de ds op te laden. Je bent ook niet afhankelijk van zon op deze manier, wat imo wel een voordeel is :)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 06:42:
Is de Philips Power 2 Go

[afbeelding]

Niets voor jou?

Je hebt er verschillende versies van, geschikt voor dingen als een mp3-speler tot laptops. Ook worden er (als ik me niet vergis) een lading aan kabeltjes bijgeleverd waaronder eentje voor de DS. Het uitgangsvermogen is 5,6 volt, echter is het dus mogelijk om je ds hiermee op te laden dus lijkt me niet dat hij de DS teveel zal geven. Denk dat het apparaatje zich aanpast aan hetgeen je erop aansluit, aangezien je er ook zowat elke telefoon aan kan hangen.

Het lijkt mij iig handiger dan een zonnepaneeltje, welke onder de beste omstandigheden een bepaald vermogen levert. Goede kans ook dat het paneeltje bij weinig zon/UV net niet die spanning kan leveren om de ds op te laden. Je bent ook niet afhankelijk van zon op deze manier, wat imo wel een voordeel is :)
Dit is inderdaad een interessante oplader. Maar er zit helaas enkel een kabeltje voor de DS Lite bij en ik heb een normale DS (ook wel de Fat Nintendo DS genaamd).
Daarboij komt dat ik ook niet heel erg afhankelijk ben van de zon met dar zonnepaneltje. Deze heeft immers ook een interne batterij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 10:31 ]