Plextor 12/10/32: DMA setting on/off?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07
hey,

voordat ik de firmware ging upgraden moest de DMA setting afgevinkt worden,
toen ik keek in systeem zag ik dat deze AL afgevinkt was dus Win ME had hem zo niet ingesteld.

moet ik hem nu NA het upgraden avn de firmware alsnog aanvinken?

volgens mij staat mijn plextor in zijn bios ook als mode 4 ingesteld, is dat mischien niet goed dan?

Verwijderd

Dat ding werkt ook gewoon goed onder PIO4. Maar hij is wat sneller met lezen onder DMA.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07
dus in zijn bios als PIO4 laten staan maar wel DMA aanzetten?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 19:38
Zonder DMA zal ie perfect werken MAAR tijdens het branden moet je maar eens kijken naar de processor bezigheid, die is VEEEL hoger :(
met DMA aan bij mij kleine 10% bezig, zonder ongeveer 60%, als je ondertussen andere dingen wil doen, aanzetten, ook om bufferunderruns te vermijden beter aanzetten.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 maart 2001 13:48 schreef Kaap het volgende:
dus in zijn bios als PIO4 laten staan maar wel DMA aanzetten?
Je kunt in je bios ook gewoon op <Auto> zetten, dan zet ie hem automatisch zo hoog mogelijk. In Windows moet je dan wel ff DMA aanzetten, zoals gezegd gaat iets sneller.

Verwijderd

Nog beter:

Hij kan ook op UDMA. Zet op de pinnetjes helemaal aan de zijkant achterop de Plextor (naast de digital audio) een jumpertje. In je BIOS op auto en in Windows op DMA/UDMA instellen en hij zal op UDMA lopen.

Schijnt dat je problemen kunt krijgen met Audio CDs ofzo, maar mijn ervaringen zijn goed.

Verschil tussen PIO en DMA is trouwens groot, lezen zelfs ongeveer 2x zo snel bij mij. Branden lukte haast niet op 12x met PIO, gaat heel makkelijk met UDMA.

Verwijderd

Ehh, Fikken op PIO4 gaat makkelijk hier.

• tweakerbee
  • Laatst online: 06-04 15:06

tweakerbee

dus..?

Wat te doen als mijn Plextor niet met DMA werkt ?

o Ga naar rechterklik My Computer...properties...device manager (klik)
o Ga naar je VIA Busmaster IDE controller
o Update driver naar Standard IDE controller
o Zet DMA aan bij je Plextor brander

Bij mij zorgde dit ervoor dat m'n CPU usage kelderde tijdens het 12X fikken en ik dus gewoon weer kon verderwerken zonder voortdurend met BURN-proof in de weer te gaan.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Mja .. maar is dat zo'n kick waard, vraag ik me dan af :?

Het werkt trouwens ook prima met de VIA Bus MAster driver bij mij.

• tweakerbee
  • Laatst online: 06-04 15:06

tweakerbee

dus..?

Bij mij niet, en ik zag nergens tussen de resultaten van mijn search de oplossing staan. Aangezien dit in de toekomst (of nu) mensen van pas kan komen vond ik het wel een kick waard. Niet voor mij persoonlijk, maar voor iemand anders.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1