Toon posts:

Windows 7 mogelijk ook te koop in 'gezinsverpakking'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het artikel zegt:
Dit bedrijf verkoopt in de Verenigde Staten OS X-pakketten voor 199 dollar, waarbij het besturingssysteem voor particulier gebruik op vijf Macs geïnstalleerd mag worden.
Apple verkoopt dit niet alleen in de VS: overal ter wereld is OS X in family pack te koop.

Niet alleen OS X trouwens, ook iWork en iLife, alsmede de Mac Box Set (met alle 3 de genoemde pakketten) zijn als Family Pack te koop voor de prijs van nog geen 2 stuks.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:43

franssie

Save the albatross

en die zijn niet alleen in de VS te koop maar ook gewoon in NL :)
iLife € 99,00 ipv 79
iWork € 99,00 ipv 79
OSX zal wel weinig zijn aangezien het weinig per mac kost. Leopard (10.5) was ook relatief goedkoop als fam-pack.
Als je drie of meer computers hebt in je gezin en waarde hecht aan het betalen voor software (zoals ik omdat ik voor een softwarebedrijf werk) dan is een apple misschien toch goedkoper dan een windows - als je upgrade tenminste, en het lijkt erop dat de mensen in redmond na de comsumenten dan ook doorkrijgen.

oh - en bij apple mag je het op 5 ipv 3 computers zetten...

[ Voor 83% gewijzigd door franssie op 02-07-2009 21:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik kan op de Nederlandse site van Apple niets vinden over familiepakketten van Mac OS X dus totdat iemand mij een relevante link kan geven over dit aanbod laat ik het staan.

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

http://store.apple.com/nl...MTY1NDAzOA&mco=MzgzMTM5MA

rechts bij selecteer product is er een family pack optie

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Duidelijk. Aangepast naar de Europese situatie :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Even hierop inhakend....

Waarom wordt er wel gerefereerd aan de gezins pakketten die Apple verkoopt, maar niet aan de gezinspaketten die Microsoft zelf al jaren verkoopt?!

Dan denk ik bijvoorbeeld aan Office Home/student die je ook op 3 computers mag installeren. Lijkt er op dat de Microsoft voor zijn OS exact dezelfde strategie als voor zijn Office gaat toepassen. (ook 3 computers).

Ik denk dat een verwijzing naar de al bestaande gezinspakketten van Microsoft meer op zijn plek is, dan de verwijzing naar Apple...

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-02 20:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ omdat het gaat over OSen en niet over office paketten. Een beter argument is dat het maar zeer de vraag is of MS family paketten gaat uitbrengen. Check bijvoorbeeld hier:
Q: Is Microsoft ever going to provide easy and cheap multi-PC licensing for Windows 7? (Similar to Apple's Mac OS X Family Pack pricing?)

A: I've been told that Microsoft is aware of this need and is examining doing so for Windows 7. Note, however, that I was told the same for Windows Vista and it never happened.
http://www.winsupersite.com/win7/faq.asp

Pardon, kleine grote correctie:
So, I was digging around in a recently leaked build of Windows 7 Home Premium and ran across a very interesting clause in the Microsoft Software License Terms which hints towards the possibility that Microsoft are going to be offering a family pack licensing plan which covers up to three computers in your household if you purchase a special “family pack” of Windows 7 Home Premium:

2. INSTALLATION AND USE RIGHTS.
a. One Copy per Computer. Except as allowed in Section 2 (b) below, you may install one copy of the software on one computer. That computer is the “licensed computer.”

b. Family Pack. If you are a “Qualified Family Pack User”, you may install one copy of the software marked as “Family Pack” on three computers in your household for use by people who reside there. Those computers are the “licensed computers” and are subject to these license terms. If you do not know whether you are a Qualified Family Pack User, visit go.microsoft.com/fwlink/?Linkid=141399 or contact the Microsoft affiliate serving your country.

c. Licensed Computer. You may use the software on up to two processors on the licensed computer at one time. Unless otherwise provided in these license terms, you may not use the software on any other computer.

d. Number of Users. Unless otherwise provided in these license terms, only one user may use the software at a time.

e. Alternative Versions. The software may include more than one version, such as 32-bit and 64-bit. You may install and use only one version at one time.

This is quite interesting and will please many people if it turns out to be true, however it looks like this may only be for Windows 7 Home Premium; when I compared the license agreements, I noticed that Windows 7 Professional and Windows 7 Ultimate editions do not include a “family pack” clause.
http://www.kristankenney....de-family-pack-licensing/

Dus in de licentie (EULA) van de home premium versie staat er dus wel iets over. Maar dit kan natuurlijk weer veranderen met dde RTM.

[ Voor 67% gewijzigd door LtMarx op 03-07-2009 12:46 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:32:
Even hierop inhakend....

Waarom wordt er wel gerefereerd aan de gezins pakketten die Apple verkoopt, maar niet aan de gezinspaketten die Microsoft zelf al jaren verkoopt?!

Dan denk ik bijvoorbeeld aan Office Home/student die je ook op 3 computers mag installeren. Lijkt er op dat de Microsoft voor zijn OS exact dezelfde strategie als voor zijn Office gaat toepassen. (ook 3 computers).

Ik denk dat een verwijzing naar de al bestaande gezinspakketten van Microsoft meer op zijn plek is, dan de verwijzing naar Apple...
Dit verbaasde mij ook... is er een reden om expliciet apple erbij te halen (wanneer niet kan je beter vragen), terwijl ze gewoon een reeds bestaande regeling binnen hun eigen producten voortzetten.

En dan maakt het niets uit of het nu een OS, office pakket of whatever is, het is een verkoopconstructie ongeacht het product.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vind het onderscheid tussen een OS en een kantoorpakket nogal aanzienlijk. Als het product buiten beschouwing wordt gelaten, kunnen we ook een parallel met de 2-halen-1-betalen-acties van de lokale supermarkt als voorbeeld gebruiken en dat is uiteraard onzinnig :) Ik weet niet of het een bewuste keus van de auteur is, maar ik vind het alternatief niet beter en laat dit dus voorlopig as is.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom onderscheid? Het is een verkoopstrategie, dat heeft toch niets te maken met het product? Als een bepaalde methode werkt (office family pack lijkt dat wel), dan ga je toch eerder op basis daarvan het doorzetten ipv te kijken 'naar apple'?

Daarbij, de geruchtenmolen liep al volle toeren in begin 2007, toen er een mogelijke family pack voor Vista zou worden aangekondigd. De auteur impliceert nu dat MS dit heeft 'gejat' van Apple, terwijl zij dit dus ook gewoon binnen het bedrijf hebben doorgezet (office -> OS) of een vervolg hebben gegeven aan eventuele family packs van Vista.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ik vindt het onderscheid tussen OS en Office nauwelijks relevant. Het zijn beiden gewoon stukken software die door Microsoft aan consumenten verkocht worden. En het zijn beiden dingen die je graag op alle pc's in je huis wilt installeren.

En met alle respect... Om te doen alsof een referentie naar Microsoft eigen gezinspakket software, te vergelijken is met een referentie naar 2-halen-1-betalen-acties van de supermarkt, vindt ik behoorlijk absurd.

NB: Ik heb nergens gezegd dat je niet naar Apple mag refereren. Maar het is ongelooflijk raar Apple er wel bij te halen, en Microsoft's eigen gezins-licentie constructie niet. (En behoorlijk tendentieus...)

Ik kan me er best iets bij voorstellen dat je Apple er bij wilt houden, omdat het over het OS gaat. Maar als je eerlijke berichtgeving wilt doen, zul je op z'n minst ook naar Microsoft Office Home/Student moeten refereren.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-02 20:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ onzin! Het blijven verschillende markten met verschillende producten. Het is dan toch juist interessant om een concurrent aan te halen met wel een dergelijke verkoopconstructie? En aangezien office een heel ander verhaal/product/markt is is het logisch het daarmee niet te vergelijken?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja, ik ben het met Lt. Marx eens. Het simpele concept van meer halen, minder betalen heeft MS echt niet van Apple afgekeken, dat is al zo oud als winkels. De effectiviteit in de praktijk, het commerciële succes van Apple met zijn OS X Family Pack dus, is wel degelijk veel een relevant ijkpunt voor volumeverkoop voor een thuisbesturingssysteem. In datzelfde opzicht snijdt een vergelijking met een kantoorpakket wmb geen hout.

En dat dat oneerlijke berichtgeving zou zijn is een fallacy die ik lachend terzijde schuif :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volume? Apple? Kom op zeg. Als Microsoft een commercieel succesje haalt is dat al meer dan de volledige jaarafzet van Apple.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 03-07-2009 17:09 ]

Pagina: 1