Toon posts:

Audio player op basis van een ITX bord, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een poosje op zoek naar een mediaplayer die uitblinkt in muziek afspelen. Op de meeste van die HD dingen zit echter een ingebouwde GUI die niet verder komt dan door mapjes bladeren. Met ruim 300 gig aan muziek, keurig geordend en voorzien van alle mogelijke tags is het doorakkeren van alle mappen, op zoek naar een nummer natuurlijk niet te doen.

Een Media Center kastje is natuurlijk ook een optie, geeft al weer wat meer mogelijkheden voor wat betreft zoeken en het maken van een playlist. Nadeel is dan weer dat de PC altijd aan moet staan...

Nu is mijn idee om een kleine pc te bouwen en daar, naast win xp, het vertrouwde Mediamonkey op te zetten. Als moederbord kijk ik naar de ITX bordjes van VIA.

Eisen:
* een fatsoenlijke mediaplayer met uitgebreide bibliotheek opties (zoals Mediamonkey)
* probleemloos afspelen over de huiskamerinstalatie van de belangrijkste audioformaten (dus ook FLAC etc)
* Stil en een beetje energiezuinig: ding zal zowat de hele dag aanstaan.
* TV scherm gebruiken met een draadloos muis/toetsenbord
* wireless in het thuisnetwerk: muziek ook kunnen streamen van en naar een laptop of de vaste pc's. Evt iinternetradio

Let op: ik ben nadrukkelijk niet geboeid door films, series HD-tv etc. De laatste film waarbij ik wakker bleef kan ik me niet herinneren...

Heeft iemand ervaring met deze ITX borden? De weergave op een (niet HD) LCD tv? De kwaliteit van de audio?

Of kent iemand een goede mediaplayer die het hele project overbodig maakt?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica