Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nadat er steeds meer laptops in huis kwamen (3 nu) hebben o.a. mijn ouders besloten een router met draadloze mogelijkheden te kopen. Maar de installatie wil niet lukken, zelfs na 4 andere routers niet.

Wij hebben altijd een Sweex router gehad met alleen ethernet kabel toegangen. Altijd goed gewerkt zonder problemen. Na het proberen van installatie van een Sitecom (Ja, die is alweer de deur uit dus weet het typenummer zo even niet meer) deed hij het redelijk afgezien van het feit dat mijn computer (aangesloten met draad) vaak aangaf dat de netwerkkabel er uit lag. Dit was dan 1 seconde en msn etc. viel niet eens uit.
Toen kwamen de problemen, en hebben ze een andere Sitecom gehaalt (zelfde model). Ook deze werkte niet.
Een Asus WL-520gU zou het dan wel moeten doen maar deze deed het ook niet. Er is nu een Linksys WRT54G2 Wireless-G Broadband Router maar ook deze wil niet werken. De installatie stappen zijn allemaal correct doorgelopen.

Ik heb me totaal niet bemoeit met de installatie omdat ik vond dat ze dom waren geweest 'zomaar' een router te halen zonder op internet enige reviews etc. te lezen. (nu zie je wat er van komt)
Dus eigelijk wilde ik het ze lekker zelf laten uitzoeken maar het blijkt nu wel wat te ingewikkelt.
Het probleem is dat de laptop wel aangeeft dat er een netwerk is maar dat deze alleen lokaal is. (ook had ik overigens geen internet meer met kabel na deze laatste 2 routers.)
Er is aan de telefoon met verschillende helpdesks gesproken zoals Linksys, Sitecom en Ziggo.
Een aantal uur is alles doorlopen wat zij konden bedenken maar het lag volgens hun niet aan de laptop.

Om een lang verhaal kort te maken, heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
De Linksys wist na 2 uur niks meer te bedenken en gaf Ziggo de schuld dat Ziggo deze routers allemaal niet zou accepteren of iets.
Hopelijk heb ik zo even genoeg informatie gegeven maar als dit niet het geval is geef ik die maar al te graag!

Mvg,
Ben

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Probeer eens een Fritz! Box FON WLAN 7170 Annex A Die werkt bij ons wel. (moet je nagaan. wij zijn nl. van KPN overgestapt naar Ziggo, daarna naar Tele2, en nu zitten we bij Xs4all, en de Fritz deed het bij allemaal!!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat wil ik best maar zou ook graag even proberen te wachten op andere reacties aangezien we 3 verschillende modellen hebben gehad en ik het gevoel heb dat één van die het gedaan had moeten hebben.

Toch bedankt voor de tip! Hou het zeker in gedachte.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
maar als je een laptop via een kabel aansluit werkt het wel dus? als ik het goed begrijp? dan zou je toch denken dat je een setting van de router niet goed hebt staan, al zou ik zo niet kunnen vertellen welke het is ;)

zelf heb ik eigenlijk altijd met sitecom en netgear gewerkt, al is het nooit in combinatie met ziggo geweest ;)

ik zie dat er ook het een en ander op verschillende sites staat, wellicht dat dat je nog iets kan helpen?
link 1
link 2

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Je hebt internet via Ziggo, zo uit je post af te leiden?
Heb je dan je modem wel gereset (van de spanning gehaald), anders zal de modem geen ip-adres aan wat voor apparaat dan ook uitgeven, dat zou verklaren dat de computer aangeeft alleen het lokale netwerk te zien.
En ook dat je laptop het bekabeld op de modem niet meer doet, hij staat immers nog steeds gekoppeld aan het MAC-adres van de laatst werkende, en dus voor het modem bekende, router.

Check out http://www.getbackonstage.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat jullie aangeven is allemaal geprobeert in de verschillende telefoongesprekken.
De laptop heeft wel verbinding direct met de modem.
Ja het internet is inderdaad van Ziggo.

Kan het zo zijn dat sommige routers simpelweg niet werken met Ziggo?
Linksys heeft zo iets verteld, dit zoude ze doen zodat de consument routers van Ziggo koopt.
(leek me een erg sterk verhaal trouwens)

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Probeer anders eens het MAC-adres van de werkende laptop in de router te klonen, hij zou dan een ip-adres moeten krijgen.

Check out http://www.getbackonstage.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit schijnt al gedaan te zijn, we gaan denk ik gewoon een router kopen die Ziggo aangeeft.

Toch bedankt voor alle moeite maar het lijkt te eindeloos te worden en een router kopen die Ziggo aangeeft is dan toch iets makkelijker.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 18:22 ]

Pagina: 1