strepen door beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
beste tweakers,
ik heb sinds 2 uur problemen met mijn samsung monitor, er lopen allemaal rare strepen door het scherm, als
ik met de muis er over heen ga is dit tijdelijk verdwenen(5 seconden) daarna is het weer terug. een systeem herstel en opnieuw instaleren van drivers heeft niet geholpen. het gaat om een samsung syncmaster BW
dit gebeurde na een crash van streetfighter 4 ik heb 1x een het beruchte blauwe scherm gezien. weet iemand een oplossing?

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Verwijderd

Probeer de monitor eens op een ander systeem, als je dan de problemen niet meer hebt: videokaart waarschijnlijk stuk.

Als de monitor het op het andere systeem ook heeft: monitor stuk.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 05:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:40:
Probeer de monitor eens op een ander systeem, als je dan de problemen niet meer hebt: videokaart waarschijnlijk stuk.

Als de monitor het op het andere systeem ook heeft: monitor stuk.
Of die videokaart is ook stuk.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Videokaart te warm geworden? Kan zomaar met dit weer. Kwestie van even meten, progsels zat voor :)

Het feit dat ze verdwijnen als je er met je muis overheen gaat, wijst er al op dat je het in je videokaart moet zoeken en niet in je monitor. Zou het in je monitor zitten dan zouden ze blijven staan, ook al ging je er overheen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:14

Haan

dotnetter

Dit ligt meestal aan de videokaart, beste is dus om een andere monitor aan je systeem te hangen, is meestal makkelijker te realiseren dan de videokaart in een ander systeem testen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

floriswesterman schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:42:
[...]

Of die videokaart is ook stuk.
Dan heb je daar met elke willekeurige andere monitor op dat systeem ook last van, beetje zinloze opmerking dus, schept enkel verwarring.

• qrious
ok ik heb weer even stof om wat te gaan proberen ik laat het horen als het opgelost is
bedankt voor de hulp tot nu toe

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 05:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:51:
[...]

Dan heb je daar met elke willekeurige andere monitor op dat systeem ook last van, beetje zinloze opmerking dus, schept enkel verwarring.
Daar heb je een punt

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
gaat het om een samsung 2443BW? ik had ook strepen door m'n beeld... maand geleden naar azerty teruggestuurd... nog steeds niks van weer gehoord...

• qrious
mijn kaart was wel erg heet... maar geen brandlucht... wil dit zeggen dat ie niet is doorgebrand?
heb em eerst laten afkoelen ga zo proberen met andere monitor....
ik laat het horen

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:31
Laten we eens beginnen met welke kaart je hebt...?;)

Verwijderd

jorg5 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:32:
mijn kaart was wel erg heet... maar geen brandlucht... wil dit zeggen dat ie niet is doorgebrand?
heb em eerst laten afkoelen ga zo proberen met andere monitor....
ik laat het horen
Een videokaart kan ook zeer heet worden (zeker met deze omgevingstemperatuur), in principe niet iets om je druk over te maken. Je kunt eventueel met een gpu monitor kijken of deze temperaturen niet boven de 90 graden uitkomen (wat sporadisch kan, maar niet constant).

• qrious
videokaart is en 9800gtx(uit m'n hoofd) kan er nu momenteel niet checken zit op de laptop over een half uurtje post ik de exacte spec

• qrious
het probleem is opgelost kaart was erg warm, na een poos afkoelen deed alles het weer,
bedankt voor de hulp

• AlexV
jorg5 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:04:
het probleem is opgelost kaart was erg warm, na een poos afkoelen deed alles het weer,
bedankt voor de hulp
Allemaal leuk en aardig dat ie het nu doet, maar de kans is redelijk groot dat, als je alles zo laat, ie zo meteen weer te warm is bij dezelfde applicatie. Ik weet niet hoe oud je kaart is, maar misschien moet je hem eens ontstoffen?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 15:26

Pixeltje

Woo-woohoo!

AlexV schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:08:
[...]

Allemaal leuk en aardig dat ie het nu doet, maar de kans is redelijk groot dat, als je alles zo laat, ie zo meteen weer te warm is bij dezelfde applicatie. Ik weet niet hoe oud je kaart is, maar misschien moet je hem eens ontstoffen?
Ontstoffen, of controleren of je fan nog wel soepel draait. Tenzij je natuurlijk een gigantische sessie hebt zitten gamen, dan willen ze, zeker met deze temperaturen, nog wel eens vervelend doen. AlexV heeft een punt: voordat je vrolijk doorgaat met gamen, controleer eerst even of alles nog goed, schoon en soepel is.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
jorg5 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:39:
beste tweakers,
ik heb sinds 2 uur problemen met mijn samsung monitor, er lopen allemaal rare strepen door het scherm, als
ik met de muis er over heen ga is dit tijdelijk verdwenen(5 seconden) daarna is het weer terug. een systeem herstel en opnieuw instaleren van drivers heeft niet geholpen. het gaat om een samsung syncmaster BW
dit gebeurde na een crash van streetfighter 4 ik heb 1x een het beruchte blauwe scherm gezien. weet iemand een oplossing?
mja je moet ook niet met je muis over je scherm heen gaan :+

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 15:26

Pixeltje

Woo-woohoo!

Chaosstorm schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:39:
[...]

:+ Dat zei hij niet... :+

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 16:54
Chaosstorm schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:39:
[...]
Droogkloot 8)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• AlexV
Komt me bekent voor in de vorm van "plaats de muis in de rechterbovenhoek", uit die reclame :P

• Haan

Haan

dotnetter

Het is wel een beetje naïef om te denken dat het probleem nu is opgelost, de volgende keer dat de kaart weer te warm wordt is het weer terug. Dus is het noodzaak om nu maatregelen te nemen om de temperatuur binnen de perken te houden, anders raakt de kaart nog permanent beschadigd.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Goedemiddag Iedereen,

IK heb het volgende probleem, Ik heb mijn PS 3 Aangesloten op mijn Asus VW246H 24" Monitor.

Nu heb ik ongeveer 150 uur op de console gegamed, en heb sinds kort wat problemen met mijn beeldscherm.
Ik heb last van Horizontale Witte strepen, Eerst begon er een witte balk linksboven in het scherm zichtbaar te worden, en dat is zodanig vermenigvuldigt dat ik totaal niets meer kan zien.

Ook wanneer ik mijn laptop aansluit (VGA) heb ik na enkele uren het zelfde probleem.

Kan het zo zijn dat het intensief gamen hiervoor heeft gezorgd, of denken jullie dat het echt een fout in de montior is. ( De monitor is net 1 maand oud )

• Haan

Haan

dotnetter

Als de monitor strepen geeft bij twee verschillende inputbronnen (PS3 en laptop) kan je er wel vanuit gaan dat de fout in de monitor zit. Dus dat is een gevalletje garantie claimen.

Pagina: 1