Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Renewen IP veroorzaakt RPC server could not be found

Pagina: 1
Acties:

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11 20:27
Ik zat er met me hoofd niet bij, en heb per ongeluk een foutje gemaakt met sysprep.
Na het raadplegen van de MS KB heb ik de mini-setup aan het begin ongedaan gemaakt d.m.v een reg aanpassing en kon ik weer succesvol in mijn XP installatie.
Echter, zonder network.
Een handmatige IP release en renew levert de error: The RPC server is unavailable.

Ik heb al rondgezocht op het internet en tweakers en alle suggesties geprobreerd o.a winsock/ tcp/ip re-instal/dns cash flush etc. niks mocht baten.
Alle services, en hun dependancies draaien wel.
Wat me opvalt is, is dat ik de network connections service telkens handmatig moet starten ook al staat hij op automatic ? (maar unstarted) enfin. Zelfs al start ik ze handmatig op,(RPC, RPC locater en hun dependancies zoals server) helpt niks.

Iemand enig idee hoe ik dit goed kan krijgen ?

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Is het sowieso niet verstandiger om gewoon opnieuw te beginnen? Zeker omdat het gaat om een nieuwe installatie,

• lithiumangel
Dat is inderdaad het beste, maar m'n collega is er met de discs vandoor gegaan denkende dat ik ermee klaar was voor vandaag.
Dus ik had nog op een quick-fix gehoopt- enfin, dat word morgen pas opneiuw beginnen mocht er geen fix voor zijn.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je hebt deze wel geïnstalleerd met een "originele" versie van XP eh? (Geen "Lite/Light/Custom" versie?)

• lithiumangel
Yep, originele CD zonder slipstream. Vandaar dat ik het ook een beetje minder vond om al die updates en etc. overnieuw te laten download maar het zij zo - kost teveel tijd om het te troubleshooten dan de moeite waard is.
Morgen overnieuw beginnen en er met het hoofd bij zijn . Een koel hoofd hopelijk , ook echt veels te warm vandaag :-/

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 11:13
Je zou even kunnen proberen een nieuwe SID aan te maken (http://technet.microsoft....ysinternals/bb897418.aspx)
Pagina: 1