FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[Quote uit handleiding Asus p3b-f]
Temperature Monitoring and Alers:CPU temperature is monitored by the ASUS ASIC through the CPU's internal thermal diode
(on Pentium III, Deschutte Pentium II, and PPGA370 Celeron in conjunction with the ASUS S370-D or S370-L transform card) to prevent system overheat and system damage.
[end of quote]
Volgens mij vindt Asus dus dat er zo'n ding in de cpu zit, het zou natuurkijk ook een truuk kunnen zijn om je zo'n kaart aan te smeren
Temperature Monitoring and Alers:CPU temperature is monitored by the ASUS ASIC through the CPU's internal thermal diode
(on Pentium III, Deschutte Pentium II, and PPGA370 Celeron in conjunction with the ASUS S370-D or S370-L transform card) to prevent system overheat and system damage.
[end of quote]
Volgens mij vindt Asus dus dat er zo'n ding in de cpu zit, het zou natuurkijk ook een truuk kunnen zijn om je zo'n kaart aan te smeren
ik heb wel s ergens gelezen dat die er in de nieuwe processoren er niet (meer) in zit.
waar ik het gelezen heb weet ik niet, maar volgens mij is het dus zo dat het niet kan.
waar ik het gelezen heb weet ik niet, maar volgens mij is het dus zo dat het niet kan.
nou, het zit niet in een asus p2b, en die is toch ouder?
aAarGhh
Ik heb een P3B-F, en hij geeft inderdaad de INTERNE cpu temp aan, die AANZIENLIJK +/- 20 graden HOGER is als op de koeler gemeten via JT1 !
dus je CPU is intern +- 70 als ie extern +/- 50 is !
dus je CPU is intern +- 70 als ie extern +/- 50 is !
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Heb hier thuis nu een Abit BF6.
Je kan hiermee 3 temperaturen meten waarvan o.a. een is CPU-temp en een een temp-probe.
Ik heb deze laatste zo'n beetje tussen celeron en heatsink gefrot en deze geeft dus bijna dezelfde waarde aan als de CPU-temp.
Aangezien de celeron op een slotket zit, kan het mobo zelf niet rechtstreeks de temp van de Proc aflezen.
Er zal dus wel iets in de proc zelf zitten.
(Wat de 3e temp. is,ik weet het niet)
Je kan hiermee 3 temperaturen meten waarvan o.a. een is CPU-temp en een een temp-probe.
Ik heb deze laatste zo'n beetje tussen celeron en heatsink gefrot en deze geeft dus bijna dezelfde waarde aan als de CPU-temp.
Aangezien de celeron op een slotket zit, kan het mobo zelf niet rechtstreeks de temp van de Proc aflezen.
Er zal dus wel iets in de proc zelf zitten.
(Wat de 3e temp. is,ik weet het niet)
Een cliche is ooit origineel begonnen
nou dennism 1-0 voor jou (eerste helft nog maar hé) dank zij de wel hééél zeker klinkende Gert.
nu heb ik zelf de P2B-F en daar staat het niet in, en ik ben het met RdB eens, ik heb het ook eens ergens gelezen, ik weet het zo zeker omdat ik het van de zotte vond dat er milioene/muljarde of in ieder geval heel veel schakelingen in zo'n ding zitten maar een temp.sensor kon er niet af, Intel krenten!
tweede helft volgt, ik zal er eens wat verder induiken.
ennuh, bijtje zonder handen, niet afhaken als het moeilijk wordt hé
nu heb ik zelf de P2B-F en daar staat het niet in, en ik ben het met RdB eens, ik heb het ook eens ergens gelezen, ik weet het zo zeker omdat ik het van de zotte vond dat er milioene/muljarde of in ieder geval heel veel schakelingen in zo'n ding zitten maar een temp.sensor kon er niet af, Intel krenten!
tweede helft volgt, ik zal er eens wat verder induiken.
ennuh, bijtje zonder handen, niet afhaken als het moeilijk wordt hé
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
na controle
van het P3B-F manual (nee ik heb niet alle 112 paginaŽs doorgelezen) heb ik inderdaad op pag.11 de quote van Gert zien staan, dat ziet er duidelijk uit,maar waarom zijn alle OC siteŽs dan zo druk bezig met allerlei ingewikkelde manieren om de cpu temp. te weten te komen en waarom verkoopt Asus speciale , voor hun moederborden gemaakte, sensorsdie je op de heatsink moet plakken?
schiet mij maar lek
schiet mij maar lek
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
/me denkt dat alleen het 6.0 award bios die temp sensor kan uitlezen ofzo (alleen asus gebruikt volgens mij dat bios) of asus gebruikt een speciale asic chip waar verder niemand over kan/mag beschikken
Daarom zitten oc sites die manieren ook te zoeken nl niet iedereen heeft een asus bord en die willen dus ook een goede tempwaarneming hebben.
Die diode kun je bij de p3b-f ook bv zoals ik op de videokaart plakken. bij andere eerdere asus moederborden wordt ie wel gebruikt om de cpu temp te meten want die halen hem niet uit de cpu
Daarom zitten oc sites die manieren ook te zoeken nl niet iedereen heeft een asus bord en die willen dus ook een goede tempwaarneming hebben.
Die diode kun je bij de p3b-f ook bv zoals ik op de videokaart plakken. bij andere eerdere asus moederborden wordt ie wel gebruikt om de cpu temp te meten want die halen hem niet uit de cpu
Hallo, is men blind? 
Wat staat er in mijn vorige stukkie?
ABIT.
Dus niet alleen Asus.
Wat staat er in mijn vorige stukkie?
ABIT.
Dus niet alleen Asus.
Een cliche is ooit origineel begonnen
/me ziet het ok de abit bf6 heeft hem, dus zit het vast in mogelijkheden van dat bios. want geen enkel mobo met 5.1 bios dat ik ken heeft die optie
Verwijderd
Ik heb dit ook nog nooit gehoord dat er een temp. sensor in je processor zit maar het verklaart wel dat ik thuis met men P3-450 en Be6 II 3 temp. kan aflezen ik kon die derde nooit thuisbrengen. Van 2 sensoren wist ik het wel dat is temp sensor op het moederbord en die Abit temp. probe die je overal op kunt plakken die zit nou tussen men cooler en cpu gefrot maar die kan ik nu beter op men geforce plakken als die andere toch je cpu temp. aangeeft ?
Dennis
Dennis
op je geforce is een goede plek. ik zelf heb hem op zijn v550 geplakt, nadat ik die ging ocen.
op de site van Intel kom ik, behalve een hoop hoog van de toren teksten, ook bergen tech.info tegen, maar ik kan nergens iets vinden over temp.sensors, wel vage toespelingen over de aanwezigheid.
als ik in de bios kijk (Asus P2B-F) heb ik wel een cpu en een moederbord temperatuur, dus er is een sensor, (of is dat de meting van mijn achteraf geplaatste?)
als ik in de bios kijk (Asus P2B-F) heb ik wel een cpu en een moederbord temperatuur, dus er is een sensor, (of is dat de meting van mijn achteraf geplaatste?)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Elke mobo heeft een cpu T sensor (behalve el cheapo
) meestal gebeurt dit dmv een diode die heel dicht tegen de slot 1 voet zit geplakt (bij s370 zit hij in het vierkant binnen de voet) zodat de gemeten waarde enigszins in de buurt komt.
Dan zit er ergens nog een sensor die zomaar een beetje in de lucht meet, dit zou dan de moboT aan moeten geven.
Sensor 3 is vaak een sensor waar je nog een losse thermister op aan moet sluiten, standaard staat deze ook op n/a in je bios.
Dan zit er ergens nog een sensor die zomaar een beetje in de lucht meet, dit zou dan de moboT aan moeten geven.
Sensor 3 is vaak een sensor waar je nog een losse thermister op aan moet sluiten, standaard staat deze ook op n/a in je bios.
nou gert, gooi jij de knuppel maar weer in het hoenderhok, geef je eerst aan dat er door Asus verwezen wordt naar een diode in de cpu, nu impliceer je weer dat dat net naast de cpu gesimuleerd wordt,
uhhh.....
uhhh.....
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Haal jij maar ff een brilletje tevoorschijn 
Zo'n andere mogelijkheid vindt je dus bij de Asus p3b-f. Zoals al eerder is opgemerkt kan niet elke mobo de thermometer in de cpu aanspreken. Of dat aan bios of de meetchip ligt weet ik niet. Ze zijn op de p3b-f allebei nieuwer. Misschien kan iemand die een p3c plankje heeft even in z'n handleiding kijken. Daar zal vast wel dezelfde mogelijkheid in zitten.
Met meestal bedoel ik dus niet altijd, of zo van het kan ook wel eens anders zijn, er zijn ook andere mogelijkheden.Elk mobo heeft een cpu T sensor (behalve el cheapo ) meestal gebeurt dit dmv een diode die heel dicht tegen de slot 1 voet zit geplakt
Zo'n andere mogelijkheid vindt je dus bij de Asus p3b-f. Zoals al eerder is opgemerkt kan niet elke mobo de thermometer in de cpu aanspreken. Of dat aan bios of de meetchip ligt weet ik niet. Ze zijn op de p3b-f allebei nieuwer. Misschien kan iemand die een p3c plankje heeft even in z'n handleiding kijken. Daar zal vast wel dezelfde mogelijkheid in zitten.
Pagina: 1