Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb nu ongeveer 1.5 jaar een asus p5k pro en beviel mij altijd goed, tot de laatste week. De pc liep geregeld vast en haperde bijvoorbeeld bij games als cod 4, waar de pc normala geen moeite mee had. Ik draai een E8400, 4 gb 1066 mhz OCZ en een 8800gt 512 mb. Nu heb ik even hwmonitor gedownload om te checken of het de temps waren, maar die lagen van zowel de cpu als de vga onder de 45 graden. De koeler is een scythe mugen en op de vga een zalman koeler. Dus de temps is het probleem niet. Startte vandaag de pc opnieuw op en hij blijf nu al hangen bij het moederbord scherm, dus waar je asus p5k pro ziet. Wou in de bios komen maar lukte ook niet. Dus elke keer dat ik de pc opstart blijft die hangen in dat scherm, net voor de bios. Misschien niet geheel onbelangrijk is dat 1 van de hardeschijven ook geregeld niet 'meedeed'. Draai een raptor en een samsung en de samsung werd vaak niet gevonden, terwijl dat altijd prima werkte.
Kon niets vinden op internet, dus vraag jullie hulp tweakers!:p

Is mijn mobo DEFECTO

mvg,

Maarten

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

bios reset geprobeert? chipset drivers?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 16:45
nou, kijk eens of het helpt als je die brakkige HDD eens afkoppelt, doet ie 't daarna wel dan weet je meteen of 't daaraan ligt. Verder zou je ff kunnen kijken of je nog snel even op <TAB> kan drukken in de POST (dat P5K pro logo) en kijk dan even na in welk deel van de POST deze blijft hangen, dit is vaak een indicatie bij welk opstart onderdeel het fout gaat.

maar ik denk eigenlijk dat het waarschijnlijk aan de schijf ligt als je voor die tijd er al problemen mee had.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb het probleem opgelost. Had de samsung schijf los gemaakt en de pc opgestart. Kreeg toen de melding dat ik een bootable media moest invoeren, terwijl xp al op de 74 gb raptor stond die aangesloten was? Desondanks de windows xp disc erin gedaan en geinstalleerd op de raptor. Toen dat klaar was weer de samsung schijf erbij aangesloten en werkt nu weer prima. Dus wat het probleem nu was?....

Bedankt voor jullie reacties guys, mag op slot