Toon posts:

USB Poorten werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier een merkwaardig probleem. Op de PC van mijn vader op zijn werk werken geen van zijn USB poorten meer. Backpanel heeft er 4, frontpanel 2 en er zit eentje op de interne cardreader, geen een doet het. Dit heb ik getest met zijn USB printer en met een USB muis op alle poorten. De drivers heb ik al veel eerder geinstalleerd, bij taakbeheer zie ik ook alle USB poorten. INF drivers en chipset drivers wilde ik opnieuw installeren maar dit lukte niet omdat hij gewoon niets deed tijdens de installatie na een tijdje (30 min gewacht en nog geen voortgang).

De moederbord betreft een MSI G31M-F. Het kan zijn dat het mijn schuld is; ik weet niet wanneer precies de klacht "printer doet het niet meer" opkwam, maar ongeveer drieenhalve week geleden heb ik de kasten van zijn PC en een andere medewerker verwisseld omdat er in zijn PC een videokaart moest met HDMI uitgang voor een externe display; hij had een mATX kast en er waren geen lowprofile grafische kaarten bij de PC zaken in de buurt, dus zo hebben we het opgelost. De oude kast was een X-Gear UNO X900K, de nieuwe lijkt mij een AOpen, welke weet ik zo niet (lijkt een beetje op de QF50D, maar dat is hem niet), de voeding is wel een 300W van FSP Group, dezelfde die AOpen gebruikt.

Wat kan het probleem zijn?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
heb je alle usb devices al eens weggegooit uit het apparaatbeheer?
je hebt neit toevallig iets in de bios aangepast?

Desktop | Server | Laptop

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
Of vergeten stekker(s) aan te sluiten bij het omplaatsen in die andere behuizing?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:00
Ik heb het ook wel eens. Niets doet het dan meer.
Restart (WinXP prof SP2) en het werkt weer.

[ Voor 1% gewijzigd door Barleone op 02-07-2009 15:13 . Reden: geen sp3, maar sp2 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

Topicstarter
Reboot heb ik al meerdere malen gedaan :P Reinstall doe ik liever niet :+

De stekkers heb ik al nagekeken en die zijn goed aangesloten. De back USB zijn overigens niet met stekkers geplaatst en die doen het ook niet.

Ik zal even proberen alles te verwijderen vanaf apparaatbeheer, kijken of hij dan alles kan installeren. BIOS heb ik niet mee gerommeld.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:31:
Reboot heb ik al meerdere malen gedaan :P Reinstall doe ik liever niet :+
En met een linux live cd-tje? Dan ka je hardware problemen uitsluiten zonder alles opnieuw te installeren.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, was simpeler dan ik dacht. Alle USB poorten verwijderd, nieuwe hardware detecteren > windows installeerde ze allemaal opnieuw en ze doen het weer (tenminste, de printer kan weer aangesproken worden via de fronts, ik neem aan dat de rest ook werkt). Wel vreemd dat de Intel chipset driver het niet deed.
Pagina: 1