Toon posts:

HTPC werkt 1080p niet af zoals het hoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

net een htpc in elkaar gestoken (onderdelen staan hieronder vermeld) en het probleem is dat als ik een dvd (zelfs nog geen blu-ray) wil afspelen, deze hapert en dat is zeer vervelend tijdens het kijken.
Ook als ik een HD-MKV-file wil spelen, heeft hij hetzelfde probleem.

Drivers zijn allemaal netjes geïnstalleerd, zowel van chipset als van blu-ray lezer.

De htpc is met hdmi aangesloten op samsung 37inch.

Ik ben ten einde raad met wat te doen, kan iemand mij hiermee helpen? _/-\o_

mobo: gigabyte Gigabyte GA-MA78GM-S2H
cpu: AMD ATHLON X2 7750 2.7Ghz BOX AM2+ Black Edition
ram: ocz ddr2 800
optical: lg bluray

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:03
Home Theater PC (HTPC) Deel 4

Daar staat wel meer info. Ik denk dat je niet de juiste codecs en/of programma's gebruikt die gebruik kunnen maken van de UVD functie van je igp.

Verwijderd

Topicstarter
werkt nog altijd niet naar behoren, zelfs niet beter na installatie van k-lite codec en coreavc.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
probeer juist niet teveel codecs te installeren, maar gebruik Media Player Classic Home Cinema.
Werkt het daarmee wel dan kan je daarna altijd nog de individuele codecs installeren.

Het probleem van k-lite codec is dat het een software pack is.

Ik raad altijd CCCP codec pack aan, hier zit FFdShow in, die is ook softwarematig, maar (voor mijn idee) beter dan K-lite.

Liever te weinig codecs dan te veel... Want codecs gaan elkaar alleen maar in de weg zitten...

Even niets...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Denk dat je toch echt even beter het algemene HTPC topic moet doorlezen, en daar verdergaan.
Maar ik zie niet bv wat je voor media software gebruikt? XBMC, MediaPortal of iets anders. En wat voor media players je al geprobeerd hebt? MPC werkt meestal hetbeste.

Ikzelf heb een vergelijkbare setup. Iets andere mobo,zelfde CPU en geheugen wat op 667 draait.
En het draait hier perfect onder XBMC in winxp. MEt coreAVC geinstalleerd.
Geen hik-ups watsoever.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xbmc geïnstalleerd na uninstall van al de rest en ik moet zeggen dat het perfect werkt nu!

Bedankt voor de tips!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Zoals eerder gezegd heb je helemaal geen codecpacks nodig. Alleen MPC-HC is in principe voldoende. Zelf gebruik ik daarbij nog CoreAVC en AC3Filter, omdat ik dat handig vind. Vervolgens is het van belang bij haperen de cpuload te checken en na te gaan welke filters worden gebruikt voor het afspelen. Kan je over deze zaken wat meer duidelijkheid geven?
Pagina: 1