• JPFeijen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2025
Beste Tweakers,

Ik probeer een XW6000 dual Xeon 2.6GHz aan de praat te krijgen maar ik heb de frontpanel er niet bij gekregen |:( Ik zou er heel blij mee zijn als iemand een schema zou willen maken met de pinnen van de stekker die aan het frontpanel zit. Bij mij is het een 2x een rij van 9 pinnen en op het moederbord heet de connector P5.

Groeten,

JP

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

waarom ga je niet naar de winkel voor de garantie of is het niet een nieuw systeem?

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• JPFeijen
Geen nieuw systeem, een bedrijf had besloten om de workstation weg te doen... Maar ze hebben alles behalve de procs en 128Mb geheugen er uit gehaald. Van daar...

Verwijderd

JPFeijen schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:17:
Beste Tweakers,

Ik probeer een XW6000 dual Xeon 2.6GHz aan de praat te krijgen maar ik heb de frontpanel er niet bij gekregen |:( Ik zou er heel blij mee zijn als iemand een schema zou willen maken met de pinnen van de stekker die aan het frontpanel zit. Bij mij is het een 2x een rij van 9 pinnen en op het moederbord heet de connector P5.

Groeten,

JP
Handleiding opzoeken voor de pinout?

Verwijderd

^^ en dan ga je het hele verhaal quoten... :Z Ook een lekker constructieve reactie.

Ontopic:
W6000 motherboard power switch/LEDs pin-out assigments;
use at your own risk:
Pin 1: HD LED -
Pin 2: key
Pin 3: HD LED
Pin 4: PS LED +
Pin 5: PS LED -
Pin 6: pulled down to GND
Pin 7: power button
Pin 8: NC
Pin 9: ground
Pins 10,11: SCSI LED

The xw6000 has a two-row, 24-pin connector. Pin 1 is keyed, pin 13 is next to pin 1.
+3.3V: 1, 2, 13, 14
+5V: 4, 6
GND: 21, 7, 3, 5, 15, 17, 18, 19
+12V: 22, 10
+5Vaux: 9
+3.3Vaux: 11
Fan_off: 8
Fan_cmd: 12
Fan_sink: 24
OnStby: 16
3.3Sense: 23
-12V: 20

Bron: http://forums13.itrc.hp.c...+28353475&threadId=700990

Je zoekt in ieder geval naar Spare Part No# 257303-001- Power, LED

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 16:25 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.google.nl/sear...=XW6000&btnG=Zoeken&meta=

2e hit -> "Manuals (guides, supplements, addendums, etc)" -> hp workstations xw6000 - hardware reference guide (301155-001), Second Edition

Hmm, staat vanalles in, maar geen pinlayout :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• JPFeijen
Ik dank jullie voor de hulp, ik ga het vanavond uitproberen...
Als het niet lukt dan post ik wel weer.

Bedankt

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 19:40
Check eens op ebay of je niet zo'n front panel kan krijgen. Ik weet dat er een Canadees (ebay verkopersnaam Totski) is die dergelijk spul los verkoopt, maar weet niet of de kosten opwegen tegen de baten. Misschien dat er anderen zijn die je aan goedkopere onderdelen kunnen helpen.
De knoppen op een XW6000 gaan via een losse printplaat die in de front panel zit naar je moederbord toe.

Zijn verder wel leuke machines die XW6000's. Heb er zelf twee gehad.

Trust the force Luke, you always hit something

• JPFeijen
epic_fail: allang naar gezocht voordat ik hier gepost heb...

fridgeman: ik had die posts ook al gevonden op het forum van HP... de W6000 is toch een andere pc met andere aansluitingen en de andere is de atx power connector...

Raven: had ik ook gevonden en tot de zelfde conclusie gekomen... :-)

Empie2K5: Ik had tussen mijn zoek acties al een zoot hits op ebay, maar voordat ik iets voor de pc ga kopen wou ik wel graag weten of ie het ook deed. hmmm, ik heb wel de audio, usb en firewire frontpanel... dan moet het toch een andere printplaat wezen, maar het plaatje wat ik op internet gevonden had leek direct op het moederbord te passen...

Ik had de connetor op het moederbord al door gemeten, zowel met de stekker in het stopcontact als zonder, en was er achter gekomen dat er op de derde pin van rechts (bovenste rij) 3.3V stond en de pin daar onder was massa... daarna nog een wazig plaatje op een verkoopsite waar de powerswitch en de connector zichtbaar waren en het er op leek dat het daar ook op vast zat. Dus dat heb ik geprobeert en de pc startte gelijk op!! :-D. Nu kan ik op een rustig moment de rest ook even door meten zodat ik weet waar de reset en de ledjes horen :-) Ik post wel weer als ik de rest ook heb uitgevonden.

Bedankt en groeten,

JPFeijen
Pagina: 1