Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]RDC - remote desktop client connect niet naar host

Pagina: 1
Acties:

• Triumph-Design
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 17:32
Excuses voor dit topic, ik zag uiteraard veel andere topics over RDC,
omdat iedere situatie anders is, bij deze;

Beste allen,

Ik heb voor mijn werk af en toe bestanden nodig vanaf mijn PC thuis.

--HOST--

Thuis heb ik mijn werk PC zo ingesteld dat het als Remote Desktop Connection - Host kan fungeren.

Ook netjes volgens de MS website alles ingesteld.

Thuis heb ik een klein netwerkje met een router, 3 PC's een Xbox en een Laptop (wireless)
Ik heb de NAT zo ingesteld dat het de RDC port mapt (3389).

Het staat gemapt voor mijn lokale werk PC ip adres.

De computer draait Windows XP SP2 (Engels)

--CLIENT--

Op mijn werk zit ik in een groot netwerk, gebruik vaak RDC om nieuwsbrieven te versturen etc.

Ik draai hier Windows XP SP2 (Nederlands)

Als ik naar mijn internet ip probeer te connecten krijg ik de foutmelding:

De client kan geen verbinding met de externe computer maken.
Mogelijk is de computer niet op externe verbindingen voorbereid
of is de computer te druk bezig om nieuwe verbindingen te accepteren.
Er kan ook sprake zijn van een netwerkprobleem.
Probeer later opnieuw etc etc.

Ik heb direct geprobeerd te pingen naar mijn IP adres thuis, dat ging prima.

Het duurt een tijd voordat de foutmelding verschijnt, is het dan aannemelijk dat de connectie prima is alleen dat er iets mis gaat in mijn thuisnetwerk?

Alvast bedankt, ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.

Met vriendelijke groet,

-D

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan het niet zo zijn dat op je werk in de firewall slechts een rdc uitzondering voorkomt voor de host welke je gebruikt voor nieuwsbrieven etcetera (of zijn dat gewoon interne servers in een andere vestiging oid)? Een beetje bedrijf regelt dat wel af :P

Heb je het al eens vanaf een andere verbinding geprobeerd, bijvoorbeeld bij familie of vrienden thuis, en lukt het dan wel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Triumph-Design
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 17:32
sanfranjake schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:29:
Kan het niet zo zijn dat op je werk in de firewall slechts een rdc uitzondering voorkomt voor de host welke je gebruikt voor nieuwsbrieven etcetera (of zijn dat gewoon interne servers in een andere vestiging oid)? Een beetje bedrijf regelt dat wel af :P

Heb je het al eens vanaf een andere verbinding geprobeerd, bijvoorbeeld bij familie of vrienden thuis, en lukt het dan wel?
Ja dat vroeg ik me dus ook af, kan ik er achter komen wat de firewall precies doet?

Maar kan dat als uitgaande (client dus) uitmaken? Er zijn nauwelijks restricties op bijv websites, ik kan alles bezoeken. Maar bijvoorbeeld torrent clients konden ook niet connecten, dat kan kan het wel verklaren.

Ik ga vanmiddag even kijken of het lokaal wel werkt.

EDIT

Mijn baas bevestigd dit net, connecties naar buiten toe worden direct geblokkeerd.

Is er echt geen enkele mogelijkheid om dit toch voor elkaar te knutselen?

[ Voor 9% gewijzigd door Triumph-Design op 02-07-2009 13:24 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jep, vraag gewoon aan diezelfde baas even of 'ie de poort open zet zodat jij je werkontwijkend gedrag kan optimaliseren. Is vast geen enkel probleem ;)

Hier op GoT hoef je iig geen hulp te verwachten bij het omzeilen van deze opgelegde restrictie.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wel, je zou iets kunnen doen met een HTTP based of FTP based content system of simpel web/ftp servertje. Dit staat meestal wel open, maar volgens mij dien je je gewoon te gedragen zoals de systeembeheerders leidinggevenden dat willen. Als zij de boel blokkeren is dat gewoon het bedrijfs beleid en heb je er maar mee te leven :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:29
De oplossing is: http://www.teamviewer.com.

Software is gratis en je hebt niets meer te maken met poorten die dicht staan. Alles gaat gewoon over poort 80.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Help jij de topicstarter met z'n sollicitatiebrieven en UVW aanvraagformulieren? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

of je slingert een hamachi netwerkje aan, die tunnelt ook door alle firewall zut heen. Dan kun je zelfs gewoon in je "gedeelde mappen" kijken van de pc thuis en hoef je eigenlijk ook niet meer remote te desktoppen.

de vraag is of er toevallig een goede rede zou kunnen zijn waarom jouw baas restricties op het netwerk heeft zitten...

offtopic:
mompelt iets over werk mee naar huis nemen of thuis mee naar werk nemen

[ Voor 34% gewijzigd door M2M op 02-07-2009 14:16 ]

-_-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zullen we het hier maar bij laten?
Dit is geen Windows probleem meer maar een WOG issue, en dat valt buiten de scope van dit forum.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1