Ik ben bezig om de outlook handtekeningen bij ons te standaardiseren en maak hiervoor gebruik van een vbs script die de gegevens uit de Active Directory haalt.
Nu willen we graag ons bedrijfs logo toevoegen in de handtekening. Dat opzich is geen probleem, ook ervoor zorgen dat de er tekst naast de afbeelding staat is geen probleem. Enkel de positionering wil niet lukken. De afbeelding wordt nu op de eerste regel geplaatst, terwijl hij eigenlijk een regel of 5 naar beneden moet.
Nu zou je dit moeten kunnen doen met de . .RelativeHorizontalPosition en .top statement, maar dit heeft bij mij geen effect. Na een halve dag lopen spitten in de MSDN wordt ik er niet meer veel wijzer van. Alle opties mbt Shapes en InlineShapes geprobeerd, maar de afbeelding gaat niet naar beneden.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Nu willen we graag ons bedrijfs logo toevoegen in de handtekening. Dat opzich is geen probleem, ook ervoor zorgen dat de er tekst naast de afbeelding staat is geen probleem. Enkel de positionering wil niet lukken. De afbeelding wordt nu op de eerste regel geplaatst, terwijl hij eigenlijk een regel of 5 naar beneden moet.
Nu zou je dit moeten kunnen doen met de . .RelativeHorizontalPosition en .top statement, maar dit heeft bij mij geen effect. Na een halve dag lopen spitten in de MSDN wordt ik er niet meer veel wijzer van. Alle opties mbt Shapes en InlineShapes geprobeerd, maar de afbeelding gaat niet naar beneden.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| objSelection.TypeText "Met vriendelijk groet," objSelection.TypeParagraph() objSelection.TypeText strCompany objSelection.TypeParagraph() objSelection.TypeParagraph() objSelection.TypeText strName objSelection.TypeParagraph() objSelection.TypeText strTitle objSelection.TypeParagraph() objSelection.TypeParagraph() Set objShape = objDoc.Shapes.AddPicture(Logo) With objShape .LockAnchor = True .WrapFormat.Type = wdWrapSquare .WrapFormat.Side = wdWrapBoth .WrapFormat.DistanceTop = InchesToPoints(0.1) .WrapFormat.DistanceBottom = InchesToPoints(0.1) .WrapFormat.DistanceLeft = InchesToPoints(0.1) .WrapFormat.DistanceRight = InchesToPoints(0.1) .RelativeHorizontalPosition = wdRelativeHorizontalPositionPage .RelativeVerticalPosition = wdRelativeVerticalPositionPage .Left = CentimetersToPoints(1.5) .Top = CentimetersToPoints(10) End With objSelection.Font.Size = "8" objSelection.TypeText strPostbox objSelection.TypeParagraph() 'hieronder volgen nog 4 regels met adresgegevens die dus naast de afbeeldingen moeten. |