op zoek naar nieuwe hoster > hoe snelheid ed. testen

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na vooronderzoek bij verschillende vergelijkingssites + google heb ik een paar alternatieve hosters gevonden waar ik mogelijk een paar sites naartoe wil verhuizen. Ze hebben een beter productaanbod dan de hoster die ik nu heb voor een scherpere prijs en krijgen veel goede reviews.

Maar er is meer dan aanbod en helpdesk. Ook de snelheid waarmee servers reageren lijkt me belangrijk. De grote vraag is nu: hoe test je dit zonder dat je klant bent? De helpdesk mailen als potentiele klant is erg subjectief ("natuurlijk zijn wij snel meneer ..."). Blijft het overstappen een sprong in het diepe of zijn er meer manieren om harde feiten te meten?

==
hoi

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Meest simpele manier: sluit in eerste instantie gewoon 1 testdomeintje via een dergelijk bedrijf af. Kost je wel een jaarcontract, maar dan kun je rustig op je gemak kijken of de setup van de servers je bevalt, of de snelheden goed zijn, e.d.

Mocht je later besluiten dat alles in orde is kun je dan eenvoudig de rest van t spul overzetten. Bijkomend voordeel is dat je van te voren dan al getest hebt of alles dat je gebruikt ook correct blijft werken.

blub

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:34
Wat je kan doen is simpelweg vragen om een testaccount voor een weekje oid.
Ik denk dat de meeste serieuze hosters dat wel willen aanmaken zonder problemen (eventueel tegen betaling).

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

EDIT schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:51:
Wat je kan doen is simpelweg vragen om een testaccount voor een weekje oid.
Ik denk dat de meeste serieuze hosters dat wel willen aanmaken zonder problemen (eventueel tegen betaling).
Enige nadeel dat daar weer aan vast kleeft; hoe kom je er achter of een "test" account ook voor 100% overeenkomt met een "normaal" account?

blub

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Hiervoor heb je toch sites zoals de ISPGids?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:50
Gewoon een normale aanvraag doen, en er geen test bij vermelden? Bijvoorbeeld gewoon met een domeintje wat je evt al hebt, en waarbij het niet erg zou zijn als het traag zou zijn, of even eruit zou liggen.

• Eusebius
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:04:
Hiervoor heb je toch sites zoals de ISPGids?
Daar staat niet alles hoor (net zoals ook niet op http://hostingbedrijven.nl/, http://www.webhosters.n etc etc)

==
hoi

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, een nieuwe webhost uitzoeken kan echt een crime zijn.

Ik zou een testpakketje aanvragen, desgewenst zonder domein erbij, maar wel een vhost voor een domein dat jij al bezit.
Dan gooi je een subdomein naar die webspace toe om eens te testen.

Andere mogelijkheid is eens rondvragen in je omgeving of iemand ergens een hostingpakket bezit en jij daar eens even op mag testen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Eusebius
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:18:
Andere mogelijkheid is eens rondvragen in je omgeving of iemand ergens een hostingpakket bezit en jij daar eens even op mag testen.
Zoals navragen op GoT. Dan krijg je adviezen als flexwebhosting.nl, hierboven O-) Terwijl andere hosters beter scoren in reviews :p

==
hoi

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
hopen dat je niet zo'n lamme hoster hebt die de verhuizing verpest...zo al domein kwijt geraakt omdat ze niet bekwaam genoeg waren ( of gefrustreerd dat ik weg ging ).

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:05

Neus

www.zenaconsult.com

Hosting2Go.nl Lekker snel en goede service (en niet duur). Meestal kan je trouwens wel ergens een 100mb file van hun servers downloaden, ik zal ff naar de link zoeken.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:34
Volgens mij vraagt de TS niet om hostingbedrijven, maar vraagt TS hoe hij eventuele kandidaten voor het hosten van een website het beste kan testen op snelheid.

• Eusebius
  • Niet online
Met EDIT. Lezen jullie wel? Ik heb mijn keuze al beperkt. Ook de keus van Neus wordt op webhosters.nl met 'minder sterren' beoordeeld. Dat zegt nog niet alles, maar waarom zou ik voor 3,5 ster gaan als ik 5 kan krijgen :p

==
hoi

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11 21:30
Vraag de desbetreffende bedrijven een download bestand van een 10mb of 100mb.

Veel webhosters hebben deze in hun netwerk draaien. Aan de hand van de download snelheid kan je vergelijken welke webhoster de snelste is.

Let wel vergelijk niet maar 1 per webhost. Maar neem een aantal downloads.

Mocht je testbestand willen testen, dan kan ik je die wel aanbieden.

Kun je daarmee vergelijken, testen.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

"Wat moet ik nemen?" en "Opsomtopics", zeker specifiek over hosting zijn uitgesloten via het IH Beleid.

Ik heb het idee dat dit ook wel duidelijk had moeten zijn uit je DM.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.