Men is toch zeker niet selectief in het plaatsen van nieuws?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:31
Men heeft regelmatig bericht over het kat en muis spelletje tussen zogenaamde copyright waakhonden (wat overigens een belachelijk naam is, ze behartigen geen belangen buiten die van de hoogste bieder). Toch kiest de redactie ervoor om dit stukje nieuws tot op heden niet te plaatsen:

http://frontpage.fok.nl/n...s-helemaal-niet-plat.html

http://www.geenstijl.nl/m...in_liegt_over_aanval.html

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dit stukje nieuws gevolgd wordt. Al was het alleen maar om ervoor te zorgen evenredig verslag wordt gedaan.

Verwijderd

En heb je al een nieuwssubmit gedaan ipv te klagen dat het hier niet staat :?. Het nieuws is een halve dag oud...

(de "bron" is trouwens geenstijl en wtf is dat voor vage referentie, niets van bronnen of ondersteuning)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 09:49 ]

• Limbeckx
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:47:
En heb je al een nieuwssubmit gedaan ipv te klagen dat het hier niet staat :?. Het nieuws is een halve dag oud...

(de "bron" is trouwens geenstijl en wtf is dat voor vage referentie, niets van bronnen of ondersteuning)
Modbreak:*knip*

Zulk taalgebruik lusten we hier niet. Don't do that again.
Het nieuws staat niet alleen op geenstijl maar ook op fok en ook op retecool. Lekker selectief lezen weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 02-07-2009 10:02 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ECiftci schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:56:
[...]

*knip* Het nieuws staat niet alleen op geenstijl maar ook op fok en ook op retecool. Lekker selectief lezen weer.
Alsof wij dan moeten geloven dat het echt is? Jij weet dat geenstijl wel vaker van dit soort dingen naar buiten brengt en anderen het gewoon overnemen. Er staat geen bron in het artikel. Dus voor hetzelfde geld is het verzonnen ;)

De rest van de website's gebruikt geen stijl als bron 8)7 Zo kan ik het ook zeg 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 02-07-2009 10:04 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Limbeckx
Het nieuws komt oorspronkelijk van retecool. Als je twijfels hebt bij de waarheidsgehalte in dat bericht, kun je dat best aangeven in de tekst die je schrijft. Te doen alsof het niet eens bestaat, slaat helemaal nergens op

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
ECiftci schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:56:
[...]

*GENETX knipt zelf ff* Het nieuws staat niet alleen op geenstijl maar ook op fok en ook op retecool. Lekker selectief lezen weer.
*GENETX knipt zelf ff*, maar op Fok! lees ik toch echt dat ze het nieuws van Geenstijl hebben. Het bericht op Fok! is dan ook hetzelfde als Geenstijl, maar dan in het Nederlands geschreven... Retecool heb ik niet gezien btw.

Je kunt nog 100 pagina's hebben, maar als ze allemaal dezelfde bron hebben schiet je er niets mee op. Het wordt pas echt iets als meerdere bronnen met hetzelfde. Daarbij is het de vraag hoe betrouwbaar het artikel van sensatiesite Geenstijl is. Tweakers.net is geen sensatiesite, maar een goede nieuwssite. Als de redactie het de moeite waard vind dan nog zal het even duren voordat meerdere bronnen zijn nagetrokken. Waarschijnlijk klopt de helft in het GS artikel nl niet.

Daarnaast vraag ik me af wat de nieuwswaarde is. Tuurlijk zie ik ook graag dat Brein goed op zijn bek gaat, ik mag ze ook niet. Maar om het niveau hier op T.net, en al helemaal op de frontpage, te verlagen tot het moddergooien van Geenstijl :? De redactie heeft iig geen modder in zijn ogen ;) :P

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 02-07-2009 10:09 ]

• Limbeckx
Het niveau van deze zogenaamde nieuws site ga ik niet beoordelen. Like I said: Er zijn genoeg manieren om nieuws te brengen zonder dat je daarmee zegt dat het 100% de waarheid is. Men plaats hier toch ook genoeg foto's van mogelijke iPhones als het geruchten circuit weer eens volloopt.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 10:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het feit dat http://www.anti-piracy.nl/nieuws/nieuws.asp bereikbaar is, geeft retecool toch wel een redelijke reden om dit te posten.

Nieuws op geenstijl en fok, zonder bron kun je IMHO het beste gewoon negeren, of met een hele dikke korrel zout nemen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dit hoort dus inderdaad in de nieuwssubmit en daarom hang ik hier een slot aan.

Een submit maakt in dit geval geen kans, overigens: de deducties van GS zijn niet hard te maken (al dat geneuzel over een backup... ik heb ook wel 'ns iets hersteld met behulp van de Google-cache en artikelen editen op mijn server kan ik ook als ik geddossed wordt, waarom denk je dat die dingen tegenwoordig allemaal met dubbel ethernet worden uitgerust :P) en bewijs hebben ze niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 02-07-2009 10:17 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.