• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-02 13:42
Hallo,

Bij een school waar ik werk wordt het volledige netwerk (overgang naar switches met Vlans e.d.) op de schop genomen en wordt ook een domein opnieuw ingericht voor het leerlingennetwerk. Nu heb ik de opdracht gekregen om een plan op te stellen voor het inrichten van de Active Directory. We maken gebruik van Windows 2008 Server en de werkstations draaien nu nog op Windows XP. De volgende situatie hebben we:

De meeste werkplekken zijn "standaard" plekken. Hierop moeten vrij strenge policies komen omdat hier voornamelijk wat Office en internetten op wordt gedaan.
Nu hebben we alleen ook nog 2-3 lokalen waar de gebruikers wat meer rechten nodig hebben vanwege bepaalde softwarepaketten.
Elke gebruiker heeft 1 account.

Nu wil ik dus eigenlijk dat wanneer gebruiker1 inlogt op een standaard werkplek dat deze dus de restricties heeft voor een standaard werkplek, maar zodra deze inlogt op in een lokaal waar ze meer rechten nodig hebben, dat ze deze dan ook automatisch krijgen.

Ik dacht dus eerst aan om per lokaal een OU te maken, hier de betreffende computers in te zetten en de gebruikerspolicies hieraan te koppelen. Jammer genoeg werkt dit niet.

Is er een andere manier om te zorgen dat dezelfde gebruiker verschillende rechten heeft op verschillende werkplekken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Filteren met (security)groepen? :) WMI Filters op basis van lokatie/type PC?

Ik noem maar wat :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

FlippieAI schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:05:
Ik dacht dus eerst aan om per lokaal een OU te maken, hier de betreffende computers in te zetten en de gebruikerspolicies hieraan te koppelen. Jammer genoeg werkt dit niet.
Wel als je gebruik maakt van loopback policy's.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B